U Srbiji je objavljeno i drugo izdanje knjige “Rokenrol u kandžama interneta 2”, u kojoj Branimir Lokner i Predrag Jovanović pišu o uticaju interneta na promociju muzike za razliku od “starih medija”, kao i o aktivnosti na internetu legendarnih i novih muzičara.
– Ta knjiga je viđenje četiri generacije rok kulture, sastava, bendova, izvođača i njihovo snalaženje u novonastaloj situaciji, od 2000. goidne naovamo, gde promocija putem interneta preuzima primat – rekao je Lonkner u intervjuu za agenciju Beta.
U knjizi muzičari “govore kako vide svoju karijeru, da li se odnose sa nekim sentimentom prema starim vremenima, da li se snalaze u novim vremenima i svi su dali neko svoje viđenje”.
Lokner je dodao da su za dve godine objavljene dve knjige “Rokenrol u kandžama interneta”, sa ukupno 106 aktera domaće muzičke scene.
– Prvobitna ideja je bila da se anketiraju samo bendovi iz Beograda, Niša, Novog Sada, ali na tom putu otkriven je bend iz Aradca kraj Zrenjanina, kao i scena Novog Pazara – rekao je Jovanović.
Lokner je napisao kratak istorijat karijera muzičara i bendova, od njihovog osnivanja do danas, dok je Predrag Jovanović vodio intervjue sa muzičarima.
– Činjenica je da su svi akteri koji se pojavljuju u knjizi, a verujem da je kompletno takva situacija s domaćom scenom i generalno gledano u regionu, svesni da je promocija preko interneta glavna i znaju šta je najvažnije za njihovu karijeru – objasnio je Lokner.
Mali je broj muzičara koji su bili popularni od 1970-tih, koji imaju neke sete prema “starim vremenima”, a ipak su svesni sadašnjeg, “novog vremena”.
– Legendarni gitarista grupe Smak Radomir Mihajlović Točak, najbolji je primer starije generacije koji je najbolje od svih shvatio psihologiju interneta, promociju putem interneta, strukturu interneta – rekao je Lokner.
Autor knjige “Rokenrol u kandžama interneta” Predrag Jovanović se osvrnuo i na upotrebu internet platformi kao što je YouTube.
– Ako slušate muziku samo na YouTubeu, pa makar to bio i živi koncert, jednostavno nikada nećete imati tu emociju, nikada nećete imati taj dodir s bendom koji se nalazi na bini, i koji to prezentuje na jedan specifičan način samo tada, samo u tom trenutku, i nikada više – rekao je Jovanović u intervjuu agenciji Beta.
Na pitanje da li je internet pomogao da se probiju i neki “loši muzičari”, Lokner je rekao da je to realnost koju je donelo novo vreme.
– Ako se plasirate preko reklame, vaš kvalitet će pobediti između onih koji su reklamno osvojili tržište – rekao je Jovanović.
Lonker i Jovanović planiraju da ove godine ili za sledećih petnaest do osamnaest meseci, objave još dve knjige razgovora s muzičarima iz Srbije, a planiraju i knjige o muzičarima Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Makedonije.