Dana 20. aprila više od 150 najuglednijih britanskih muzičara potpisalo je pismo koje je britanski Musicians Union (sindikat muzičara) uputio premijeru Borisu Džonsonu zahtevajući hitno uređenje odnosa u raspodeli prihoda od streaming servisa.
Teško je ukratko izdvojiti imena sa spiska: Pol Makartni, svih živi članovi grupe Led Zeppelin, Eni Lenoks, Piter Gebrijel, Robert Frip, Robert Smit, Mark Noflera, Kris Ria, Massive Attack, Chemical Brothers, Noel Galager, Kris Martin, Lili Alen, Rodžer Daltri i mnogi drugi.
Biznis model Tejlor Svift… Evo koliko je zaradila od streaminga svojih albuma – ukupno i pojedinačno
Pismo dolazi u okviru tzv. “The Brokenrecords Campaign“ u sklopu parlamentarnog utvrđivanja odnosa koji vladaju u muzičkoj industriji. Do sada je mali broj muzičara usudio da javno istupa jer su bili pod pretnjama diskografskih kompanija da će im onemogućiti daljnji razvoj karijera.
Dopis ima dodatnu težinu jer ga potpisuju zajedno muzičari kojima se karijere više ne mogu poništiti, ali i mladi i uspešni pred kojima tek stoje decenije života od muzike.
Potpisani muzičari su se britanskom oremijeru obratili ovim rečima:
“Predugo vremena streaming platforme, diskografske kuće i drugi Internet divovi su eksploatisali izvođače i kreatore bez pravične naknade. Moramo da vratimo vrednost muzizici tamo gde pripada – u ruke onih koji muziku stvaraju.
Streaming ubrzano zamenjuje radio kao glavno sredstvo muzičke komunikacije. Međutim, zakonska rešenja nisu održavala korak s tehnološkim promenama, i, kao rezultat, izvođači i autori ne uživaju adekvatnu zaštitu kao kod radijskog emitovanja.
Današnji muzičari primaju vrlo male prihode od svojih izvedbi – najveći broj umetnika dobija tek malene delove jednog Centa američkog Dolara po pojedinom streamu a studijski muzičari ne dobijaju baš ništa.
Da se to ispravi, potrebno je promeniti samo dve reči iz 1988 Copyright, Designs and Patents Act (britanski pandan Zakona o autorskom i srodnim pravima). Time bi modernizovali zakon tako da današnji izvođači primaju jednak udeo od prometa, baš kao što ga dobijaju i od emitovanja na radio stanicama. To porezne obveznike ne bi koštalo ništa nego bi baš porasli prihodi britanski poreskih obveznika te bi se povećani prihodi javnih usluga među koje spada i zdravstvo.
Rodžer Daltri ne veruje u novi album grupe The Who: Nema više tržišta, streaming je sve upropastio
Postoje dokazi kako multinacionalne korporacije iskazuju svoju moć što rezultira otežanim životom muzičara. Hitna vladina intervencija ka regulaciji tržišne utakmice je prvi korak ka uređivanju tih odnosa. Muzičari ostvaruju 50% prihoda od radio stanica ali samo 15% od streaminga. Verujemo da bi na stvarnom slobodnom tržištu pesma zaslužila veću vrednost.
Konačno, potrebno je da regulator osigura zakonski pravičan tretman muzičkih stvaralaca. Velika Britanija se ponosi istorijskom zaštitom svojih stvaralaca, preduzetnika i izumitelja. Verujemo da britanski kreativci zaslužuju jednaku zaštitu kao i druge industrije čiji radovi su obezvređeni prilikom eksploatacije kao nosilaca rizika.
Adresirajući te probleme, možemo učiniti Veliku Britaniju najboljim mjestom na svijetu za izvođače i glazbene autore, tako da britanski glazbeni studiji još jednom dignu scenu, osnaže našu poziciju kao vodeći kulturni sektor, omogućavajući da tržište snimljene glazbe procvate za slušatelje i kreatore i stvore novu generaciju talenata.
Molimo Vas da uzmete ove zahteve u obzir i tako osigurate da muzička industrija postane deo višeg nivoa Vašeg plana i starta post Covid ekonomskog oporavka”.
HL/Izvor: blabbermouth.net