Predavanje “Zamagljena pozadina: Crni performans kao politička ontologija“ Tomasa Defranca, koreografa i teoretičara iz Njujorka, 23. oktobra u 18:00 časova u Magacinu (Kraljevića Marka 4) najaviće ovogodišnji 15. Kondenz – Festival savremenog plesa i performansa, u organizaciji Stanice Servisa za savremeni ples.
Već narednog dana, program peformansa počinje nastupom Dance On Ansambla koji je na upravo završenom Bitef festivalu dobio jednu od nagrada.
Ovaj put, ansambl će da predstavi delo “Works in Silence“ Lusinde Čajlds, čuvene njujorške koreografkinje i jedne od pionirki savremenog plesa.
Kondenz se ove godine održava od 23. do 30. oktobra na više lokacija u Beogradu pod sloganom “Radikalna ranjivost”, a biće izvedeno ukupno devet predstava i performansa, uz brojna predavanja i razgovore.
– Motom “Radikalna ranjivost“ želimo da iz svoje pozicije – pozicije nezavisne plesne scene, pozicije pojedinaca koji biraju da rade na toj sceni, pozicije kolektiva koji se bori da održi i sačuva kolektivni duh, pozicije građana u društvu koje se raspada po svim šavovima – progovorimo o tome koliko smo svi radikalno ugroženi i koliko je u redu da pokažemo svoju osetljivost, svoje slabosti, ali i svoju strast da ne odustanemo – istakla je Marijana Cvetković, ko- kustoskinja festivala Kondenz i dodala:
– Predavanje Thomasa DeFrantza o crnom performansu (Black Performance) otvara festival kao uvod u tematsku višeslojnost ovogodišnjeg programa festivala. Njime ukazujemo na značaj umetničkog delovanja kojim se razmatraju politička zajedno sa pitanjima estetske vrednosti, veštine, prakse i stručnosti, kao i pitanja stvaranja zajedničkog (commons) u performansu, nastalog iz radikalnog brisanja crnih (i drugačijih) ljudi iz prihvaćenih oblika “ljudskog“ koji mnogima omogućavaju da se okupe na mestima zajedničkih i bliskih ranjivosti.
“Works in Silence”, rad koji pruža uvid u ključnu fazu razvoja jedne od najznačajnijih koreografkinja / koreografa 20. veka, biće izveden u ponedeljak, 24. oktobra u 20:00 časova u Ustanovi kulture Vlada Divljan.
Ova zbirka ranih dela iz obimnog repertoara Lusinde Čajlds posebno je uzbudljiva kako zbog retkih prilika da se izvodi, tako i zbog značaja za istoriju plesa. Većina ovih dela nije viđena od kada su prikazana sedamdesetih godina prošlog veka.
Ovo je redak uvid u ključni period transformacije jedne od najvažnijih svetskih koreografkinja i autora, čiji se uticaj na svet vizuelnih umetnosti i na čitavu jednu generaciju koreografa ne može dovoljno istaći.
Njena dela izražavaju krhkost i humanost kao savršen primer ljudskog iskustva i, kao takva, prikladna su upravo za grupu plesača koji sa sobom nose sopstveno bogatstvo lične istorije i ličnog znanja.
Istog dana, u 18:30 časova u Ustamovi kulture Vlada Divljan, Rok Vevar održaće predavanje o radu Lusinde Čajlds.
Ove godine pokrenuta je saradnja tri različite manifestacije koje se organizuju tokom oktobra u Srbiji. One javno apeluju da je neophodno da se u kulturi sarađuje, da se bude solidaran sa drugima i da se dele resursi koji su nam na raspolaganju.
Zajedno sa Kondenzom, Oktobarski salon/ Kulturni centar Beograda i Memorijal “Nadežda Petrović”/ Galerija Nadežda Petrović (Čačak), žele da svojim primerom pokažu kako je važno da se neguje i jača saradnja između javnog sektora u kulturi i nezavisne kulturne scene i da tim gestom ukažu na potrebu svih umetnika i kulturnih radnika da se udruže i ne dozvole podele koje im se neprekidno nameću.
Kroz ovu inicijativu svaka manifestacije će u svoje programe uključiti umetnike i kolege iz druge dve manifestacije, ili će zajedno organizovati pojedine segmente programa.
Timovi Kondenza, Oktobarskog salona i Memorijala “Nadežda Petrović“ pozivaju kolege širom zemlje, iz javnih institucija ili sa nezavisne scene, da iniciraju zajedničke projekte, saradnju, razmenu znanja, iskustava i resursa i o tome javno govore, promovišu zajednički rad i solidarnost u kulturi.