Predstavljena kampanja “Krokodili dolaze” protiv agresivnog reklamiranja kladionica, uz učešće rokera iz celog regiona…

0
50
Električni orgazam, (Dom omladine Beograda)/ Photo: AleX
Oglasi

Nazvana po čuvenoj pesmi Električnog orgazma, kampanja “Krokodili dolaze” okuplja veliku ekipu muzičara sa ex-YU prostora u borbi protiv agresivnog i nepravednog promovisanja kladionica.

Akciju je pokrenulo udruženje Epicentar NS za bolesti zavisnosti, a osnivač organizacije je Aleksandar Janič Jana.

Neki od najistaknutijih naših umetnika našli su se u ekipi koja je podržala ovu ideju, među njima su su Rambo Amadeus, Srđan Gojkovic Gile i Vladimir Radusinović Radule koji su za Danas progovorili o problemu agresivnog reklamiranja igara na sreću, posebno po najmlađu populaciju koja indirektno ima pristup klađenju.

Nekoliko faktora utiču na problem zavisnosti, kaže muzičar Antonije Pušić, čuveni Rambo Amadeus, prvi je siromaštvo, drugi neobaveštenost građana o štetnosti kockanja, treći je zakonska regulativa koja je vrlo blagonakolona prema agresivnom reklamiranju kocke, kao i učestvovanje omiljenih javnih ličnosti, sportista i glumaca u reklamiranju ovog poroka.

– Država je očigledno saučesnik u ovom poslu, drukčije ne može da se objasni njihova servilnost u izdavanju dozvola i tolerisanju agresivnog reklamiranja – smatra Rambo. On deli svoje lično iskustvo sa ovim problemom.

– Prije desetak godina sam imao problem sa mojim, tada još maloljetnim, sinom, navukao se na odlaske u kladionice, to jest dolazio je ispred njih, i tad sam otkrio da kladinonice imaju razrađen sistem, imaju svoje “kurire” koji izlaze napolje, djele i kupe popunjene tikete, uzimaju i isplaćuju novac diskretno na ulici. Nekako sam uspio da ga izvučem iz ove pošasti, pa sam sada jedva dočekao da učestvujem u ovom edukativnom, preventivnom i upozoravajućem projektu – ističe Rambo Amadeus.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @krokodili_dolaze

Upitan kako su došli na ideju da naprave kampanju protiv agresivnog reklamiranja igara na sreću Srđan Gojković Gile, pevač i gitarista grupe Električni orgazam, po čijoj je pesmi “Krokodili dolaze” kampanja dobila ime, odgovara:

– Gledajući kako se Srbija polako pretvara u Las Vegas, sa preterano velikim brojem kockarnica u svim velikim gradovima. A naročito posle razgovora sa Janom koji mu je ispričao par situacija iz života ovisnika o kockanju, i kako su oni unesrećili sebe i svoje porodice.

– Zavisnost o kockanju je bolest, kao i svaka druga zavisnost, i tako je treba tretirati. Mi živimo u zemlji koja nije bogata, pre bismo rekli da postoji izuzetno veliki broj ljudi koji su na granici egzistencije. U takvoj situaciji ti ljudi pokušavaju da putem kockanja preokrenu svoju finansijsku situaciju na bolje. To se na žalost u velikom broju slučajeva završi tragično po te ljude i njihove porodice – primećuje Gile iz Orgazma.

Prema njegovim rečima, problem agresivnog promovisanja kladionica leži u tome da se ljudi stimulišu na očajnički pokušaj, kako bi na taj način poboljšali svoju situaciju.

– Sve izgleda fantastično u tim šarenim reklamama gde se obećava brza i laka zarada, a prećutkuje da će ljudi u velikoj većini izgubiti i to malo novca koji imaju – kaže Srđan Gojković.

Upitan kako se naša država postavlja u ondosu na ovaj problem, on odgovara: “Što bi rekli, država je u talu, barem garnitura koja je na vlasti”.

– Država dobija svoj deo zarade i nažalost nije je briga za sve one koji stradaju u tom procesu – smatra Srđan Gojković Gile.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @krokodili_dolaze

Vladimir Radusinović Radule, gitarista i član jednog od najznačajnijih domaćih pank-rok sastava Atheist Rap, objašnjava da je projekat “Krokodili dolaze” okupio ljude koji su svesni nesreća koje igre na sreću prouzrokuju pojedincima, njihovim porodicama i društvu uopšte, jer poput ostalih vidova zavisnosti uzrokuju nefunkcionalnost i ostavljaju trajne posledice po ovisnike i njihovu okolinu.

– Razlika između zavisnosti od “kockanja” i od alkohola ili zloupotrebe lekova je ta što su na zavisnicima od igara na sreću simptomi manje uočljivi, jer nemaju spoljašnjih manifestacija u vidu fizičkih promena i društvo to ređe primećuje kao problem. U tu svrhu pokušavamo da skrenemo pažnju na sadržaje kojima su maloletnici svakodnevno izloženi putem reklama, bilo na bilbordima ili po medijima. LJudi nisu svesni koliko smo „bombardovani“ takvim sadržajima, kojima su, poput gomile sličnih, a i mnogo gorih, svakodnevno izloženi – ističe Radule.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @krokodili_dolaze

On dodaje da je ovom društvu potrebna mladost koja sreću nalazi u ostvarivanju u dometima ljudske inventivnosti, emotivnosti i kreativnosti, a ne u zadovoljenju osnovnih potreba i instinkta.

– Uspeh preko noći je bajka koja im se na ovaj način prodaje, a koji statistički izuzetno malo njih uspe da ostvari. Nakon tog “uspeha” obično sledi “kako došlo – tako i otišlo” i vrtenje u tom ringišpilu, sa kojeg je izlaz najčešće strmoglavi pad ili skok u ništavilo – zapaža muzičar.

Prema njegovim rečima, nismo mi uopšte nešto posebno, jer se ni kao jedinke i ni kao društvo ne razlikujemo mnogo od ostalih homosapijensa koji naseljavaju ovu planetu.

– Problem je globalne prirode i poznata je činjenica da ljudi pribegavaju bekstvu od stvarnosti kada ne vide izlaz iz neke situacije, a trenutno se celo čovečanstvo nalazi na ivici potpune propasti, bliže nego ikada do sada. Nije nam potrebna više atomska bomba, naša glupost i pohlepa, koje su trenutno u punom uzletu, mnogo su efikasniji od bilo kojeg oružja. To je razlog zašto u sumrak civilizacije ljudi pribegavaju eskapizmu bilo koje vrste, da li prepuštanjem hedonizmu, opijatima, konzumerizmu, emotivnoj i/ili fizičkoj otuđenosti i egoizmu ili čemu god se okrenuli, umesto da se suoče sa problemima i izbore za rešenje situacije u kojoj su. A problem je veliki i možemo ga biti svesni, nesvesni ili ga, jednostavno, negirati, ali je sveprisutan – strah od toga šta nas čeka sutra u ovakvom svetu – sumira Radule globalnu situaciju.

Upitan da li naš mentalitet igra ulogu u ovom problemu muzičar ističe da je mentalitet promenljiva kategorija koja zavisi od usvajanja ponuđenih društvenih obrazaca.

– Naš “mentalitet” je takav da se smatramo otvorenim, srdačnim ljudima, uvek spremnih da se ne povinujemo pravilima, pa opet iznova trpimo razne prisile koje smo sami izabrali, za razliku od nekog drugog „mentaliteta“, hladnog i rezervisanog prema drugima, koji poštuje pravila, ali se redovno buni protiv izigravanja tih pravila od strane odgovornih na vlasti. Kod jednih je za to razlog život u neuređenom, a kod drugih u preuređenom društvu. Sve se to da obrnuti i mislim da treba naći balans na sredini između ta dva, uređeno društvo bez prisile, sa individualnim slobodama i kolektivnim odgovornostima – kaže Radule.

Na pitanje kako vidi problem agresivnog reklamiranja kladionica Radule odgovara da je jednostavno problem u tome što je to štetno po društvo.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @krokodili_dolaze

– Ne mislim da kladionice trenutno treba ukinuti nego ograničiti dostupnost njihovih sadržaja prvenstveno mladima. Klađenje u suštini može biti veoma zabavno, svi smo se nekad iz zabave kladili sa nekim u vezi sa nečim, ali kada se u to uvede preterana ozbiljnost i novac, posledice su često takođe ozbiljne – smatra gitarista Atheista.

Na pitanje kako se naša država postavlja u odnosu na ovaj problem Vladimir Radusinović Radule odgovara:

– Kao i obično, ne dira nikoga ko joj donosi profit, posebno privatno pojedinim njenim predstavnicima, ma koliko prljav novac to bio.

O ideji da kampanja ponese naziv “Krokodili dolaze” po čuvenoj pesmi Električnog orgazma, Radule kaže da sama pesma ima drugačije simboličko značenje onima koji je vole, te su tumačenja različita.

– Ja nisam inicijator ideje, a složio sam se iz sledećih razloga – meni krokodili simbolizuju reptilski deo ljudskog mozga, koji kod nekih pruža spremnost da, zarad svog preživljavanja ili blagostanja, prožderu svoju decu, a kod drugih bespoštednu predanost zaštiti svog potomstva. Oni prvi su došli kako je Gile opisao i napravili od dobrim delom uređene zemlje močvaru. Nas smatram ovim drugim krokodilima, koji su došli da im kažu – “Iš od naše dece!” – ukazujemuzičar.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @krokodili_dolaze

Krokodili dolaze 13. 3. u 13 časova

“Krokodili dolaze” je preventivni projekat udruženja Epicentar NS za bolesti zavisnosti, koji se bavi problemom zavisnosti od kockanja i klađenja, posebno među mlađom populacijom.

Projekat predviđa snimanje video spota sa javnim ličnostima koje će otpevati po jedan stih poznate pesme “Krokodili dolaze” grupe Električni orgazam.

Kako iz Epicentra ukazuju, sve kreće u četvrtak 13. 3. u 13 časova, a cilj je uputiti molbu javnosti, posebno poznatim ličnostima, da ne daju svoj trud, znanje i talenat za reklamiranje nečega što može dovesti do razvoja bolesti zavisnosti.

U projektu učestvuje muzički tim – Atheist rap, Gile – Električni orgazam, koji će pripremiti instrumentalnu podlogu kompozicije, a javne ličnosti, muzičari, glumci, sportisti, ali i obični građani će otpevati po jedan stih pesme.

– Ovim se želi uputiti molba javnosti, a posebno poznatim ličnostima, da ne koriste svoj ugled i popularnost za reklamiranje kladionica i kockanja, jer to može dovesti do razvoja bolesti zavisnosti, naročito među decom i mladima – kažu iz Epicentra NS.

HL/Izvor: Danas

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime