Reklama za zubnu pastu marke “Kaladont” napravljena daleke 1926. godine u Srbiji, u vreme Kraljevine Jugoslavije, bila je jedan od hitova Noći reklamoždera.
Traje skoro osam minuta i donosi priču o dve Beograđanke, Nataliji i Milici.
Natalija je lokalna lepotica, mis plaže, uvek okružena udvaračima, dok je Milica uvek usamljena i tužna. Natalijino rešenje za Miličin problem upravo je – Kaladont, od kojeg će joj zubi biti beli kao sneg.
Ova reklama zapravo je pravi kratki crno-beli nemi film (naći ćete ga i pod naslovom “Sve radi osmeha”) koji je režirao Josip Novak po narudžbini osječke kompanije “Saponia”. Milicu je igrala Ljubica – Buba Veljković (poznata i pod umetničkim imenom Anita Mir), a Nataliju – Nevenka Urbanova, tada poznata glumica beogradskog pozorišta. Reklama je nastala u produkciji Pobeda filma i prikazivala se u bioskopima.
Dve godine kasnije reditelj Novak je trebalo da snimi novu reklamu, za tek otvoreni rudnik Jerma. Ali, ovog puta je odlučio da snimi svoj prvi igrani film kroz koji će promovisati rudnik. Film “Rudareva sreća” smatra se prvim srpskim naručenim filmom.
Radni naslov bio je “Blago cara Radovana”, a govori o pustolovima koji nadomak novog rudnika tragaju za blagom.
Zanimljivo je da je i u ovom ostvarenju Novak angažovao Ljubicu Veljković koja se tokom snimanja zaljubila u Čedomira Penčića. Njih dvoje su pobegli zajedno pre kraja snimanja što je izazvalo skandal, a film je jedva završen uz pomoć fotografija.
Naravno, rudnik je dobio najbolju moguću reklamu.
HL/Izvor: noizz.rs