Legendarni gitarista i lider grupe The Who Pit Tauzend kaže da rok muzika nije mrtva, ali da rok zasnovan na gitari jeste, zato što su virtuozni svirači “iscrpli sve mogućnosti instrumenta”.
Međutim, gitarista veruje da se slični trendovi razvijaju i u novijim formama muzičkog izražavanja i da će se stvari ponovo menjati u budućnosti.
– Gitara možda gubi status osnove roka, ali delom je to i zato što ako provedete sat vremena na Instagramu ili YouTubeu, brzo ćete otkriti neke nepoznate ljude koji sviraju gitaru kao što je nekada sjajni violinista poput Jehudija Menjuhina možda svirao svoj instrument – rekao je Tauzend u intervjuu za Dallas News.
– To su virtuozi najvišeg ranga. Mogu da sviraju poput Edija Van Halena ili da sviraju jazz poput Džona Meklaflina. Bukvalno su se iscrple sve mogućnosti gitare. Ova vrsta virtuoznosti se već događa s rap muzikom baziranom na bit-boxu i laptop pop muzikom. Sve će se to ponovo promeniti, možda brže nego što je to slučaj sa gitarskom muzikom – ko zna? – rekao je Tauzend i nastavio:
– To je… rokenrol na gitare gubi tlo po nogama, ali ne i sam rok. Hip-hop mi je odzvanja u ušima: muzika za komšiluk, ulicu, obespravljene, oborene, mlade, ignorisane. To je ono na šta sam se sada fokusirao. Sada pokušavam da pišem prave opere i želim da moj scenski rad bude kao umetnička instalacija – zašto da ne? Pa i Kanje Vest to isto radi.
Touzend je kao svoj argument za ove tvrdnje ponudio – promenljivu muzičku industriju, primećujući da su se mnogi mladi umetnici ponadali da će svoje pesme plasirati u TV emisije u nadi da će zaraditi više nego što mogu putem streaming usluga, a takođe i postići veću popularnost.
– Ne žalim se – kaže on. – Ja sam imao svoje dan kada bi producenti TV emisija plaćali 350 dolara po ponavljanju pesme u seriji. CSI je moj penzioni fond. Ali, neki od nas, mnogi od nas, nisu se upustili u ovaj posao da bi postali milioneri ili milijarderi. Samo smo želeli da se povežemo, da podignemo ljude na šank, da nateramo ljude da igraju, druže se…
Gitarista je sebe opisao kao “zavisnika” od muzike na društvenim medijima.
– Mislim da sam danas povezan sa oko 20 ili 30 mladih muzičara i umetnika koje ne bih pronašao bez Instagrama, YouTubea i BandCampa. To je za mene život u ovom momentu. U svakom slučaju, ne treba dizati paniku, uvek postoje dobre i loše strane nove tehnologije.
HL/Izvor: ultimateclassicrock.com
Anketa