U čitavom svetu, a posebno na zapadu Evrope vlada prava jagma za audio knjigama, preneo je The Observer.
U ovo vreme kada u celom svetu opada prodaja knjiga samo prodaja audio knjiga je u stalnom porastu a mnogi se pitaju da li ovo menja odnos čitalaca prema štampanim knjigama i to i onih štampanih na hartiji i koje se čitaju pomoću interneta.
Observer je preneo reči Marka Hadona da “nije pošteno pročitao ni jednu knjigu dok mu nije bila pročitana”.
Audio knjige nisu neki novitet ali njihova prodaja je porasla za 43 odsto u 2018. godini dok se prodaja štampanih knjiga smanjila u istom periodu za pet odsto prvi put za proteklih pet godina.
Ako bi se tema posmatrala iz istorijske perspektive onda bi trebalo podsetiti da je Homerova Ilijada bila u suštini audio knjiga pre nego je bila zapisana.
Danas mnogi puste neku audio knjigu da ih uspava kao što su to nekada radili roditelji. Drugi ih slušaju dok se šetaju, ili dok paze na decu ili kao alternativu tv programu. Roditelji kažu da su audio knjige veoma dobra zabava za decu dok ih voze u kolima, a oni koji idu na posao vozom ili podzemnom železnicom radije slušaju umesto da čitaju.
Prema jednom istraživanju iz 2016. godine se pokazalo da 91 odsto ispitanika nije pravilo razliku da li su neki tekst čitali ili slušali.
Zanimljivo je bilo saznanje da čitaoci bolje pamte ono što su pročitali iz štampanih knjige nego iz tekstova koje su pročitali na ekranu.
Izdavači su, međutim, zadovoljni jer njima je bitno da se knjige prodaju u bilo kojoj formi.
HL/Izvor: Tanjug