Udruženje muzičara Vršca “Sax” i Centar Millennium u saradnji sa PGP RTS-om i festivalom Bunt, a pod pokroviteljstvom Grada Vršca, organizovali su šesti festival autorskih bendova Tower Rock Fest.
Tokom tri festivalske večeri, u Studiju vršačkog Centra Millennium nastupilo je 13 bendova koji su, tom prilikom, koncertno predstavili svoj autorski i izvođački potencijal.
Na do sada najambicioznije organizovanom izdanju festivala tokom tri večeri, na sceni su se predstavili sastavi različitog stilskog usmerenja iz nekoliko srpskih gradova.
Ono što je zajedničko za sve bendove koji su učestvovali u ovogodišnjem programu, jeste visok nivo usviranosti i scenskog nastupa te zavidna energija i kvalitet prezentovanog materijala.
Prve večeri, u četvrtak 22. novembra, program je otvorio pančevački sastav Znoj, kvintet koji u postavi pored standardne postavke instrumenata ima i DJ-a.
Njihov alter-rok izraz baziran je na moćnim rifovima koji korespondira sa rok zvukom 80-tih i 90-tih, energičan i bučan, predstavio nam je bend u odličnom izdanju.
Na svirku pančevačkih alternativaca nadovezao se srbobranski trio Acidfather koji je ponudio svoju verziju sludge metala sa primesama grungea i stoner roka i otprašio svoj set gotovo u jednom dahu.
Žanrovska različitost prve večeri festivala, nastavljena je odličnim i nadasve energičnim nastupom mlade kruševačke trojke Keni nije mrtav čija je rafalna paljba brzih i melodičnih pank numera prisutne dodatno prodrmala.
Ako su prethodna tri benda svoj izraz bazirali na žestokim gitarama, beogradska postava Dram je predvođena multitalentovanim Stefanom Aćimovićem kombinacijom blue-eyed soula, popa i američkog roots roka otkrila izuzetne sviračko-autorske kvalitete kojima poručuju da se na njih sa razlogom može očekivati dosta uspeha na domaćem i regionalnom muzičkom tržištu.
Veče je zatvorila beogradska indie rok postava The Filters, koja iza sebe ima objavljen EP sa četiri numere u produkciji Uroša Milkića (Threesome) i koji predstavlja prvu fazu u njihovom stvaralaštvu.
The Filters su mlad sastav pred kojim je svakako još dosta napornog i predanog rada ka dostizanju šire prihvaćenosti ali i neophodan adekvatan zamajac koji će ih dodatno motivisati na nova kreativna pregnuća.
Druge večeri, u petak 23. novembra, svirali su najpre Sickter iz Negotina, alternativna rok trojka koja se žanrovski trudi da bude neodređena, pa se u njihovoj muzici mogu naći različiti uticaji.
Žestok i energičan nastup bio je i više nego korektan a binu su prepustili pravoj koncertnoj atrakciji, all-girl bendu Nemesis iz Beograda, jedinom ženskom melodic death metal bendu u Srbiji.
Do sada, objavile su nekoliko spotova za svoje autorske numere sa promo EP-ja, a u planu im je da početkom naredne godine objave album.
Devojke inspiraciju za tekstove nalaze u problemima 21. veka, kao što su kapitalizam i globalizacija, ali i u filozofskim temama a (i) ovim nastupom uspevaju da dokažu i pokažu da i devojke umeju da sviraju žestoku i brzu muziku.
Još jedan bend iz Negotina svirao je ove večeri, to su Hurleur koji su, pored učešća na velikim regionalnim festivalima, 2015. svirali i na 3. Tower Rock Festu.
Na svoju muziku gledaju vrlo ozbiljno i kroz nju iskreno opisuju ono što im se dešava i kroz šta prolaze kao mladi u današnjem (ne)vremenu.
Svojim pesmama trude se da u vremenu maski i mračnog šarenila, slušaoce podstaknu i motivišu da razmisle svojom glavom i bez straha pokažu svoja osećanja, slabosti, kao i svoju najjaču stranu.
Bend iza sebe ima demo album “CAI!” koji je objavljen kao samizdat 2015. godine, dok je krajem 2017. izašao njihov prvenac pod nazivom “Ja!” (RnR Records).
Kratkim ali efektnim nastupom, veče je zatvorio “domaći” favorit, vršački gitarista, kompozitor i pevač Aleksandar Jerković sa svojim bendom (za ovu priliku nastupio kao trio).
Kombinacijom autorskih instrumentalnih i vokalno-instrumentalnih numera, Jerković je auditorijumu (opet) pokazao svoju izuzetnu sviračku tehniku, autorski potencijal i nastup dostojan i mnogo poznatijih imena muzičke scene.
Treće veče festivala u subotu, 24. novembra, otvorio je odlični metalcore sastav Framework iz Mladenovca koji iza sebe ima već priličan staž i iskustvo nastupa na brojnim festivalima i gitarijadama po Srbiji.
Bend je pored svirki zaokupljen i radom na snimanju svog autorskog materijala koga su predstavili na ovogodišnjem TRF.
Sastav Zemljotres iz Aradca svojim nastupom nikoga nije ostavio ravnodušnim. Njihov rokenrol sa primesama bluza, kantrija i progresiva je na sceni Studija zvučao zaista odlično, iskusno i uvežbano što im desetogodišnje iskustvo i autorski talenat Janka Hrubika i ekipe daje sasvim posebnu specifičnu težinu.
Grupa ima objavljena dva albuma i jedan maksi singl i značajno iskustvo na svirkama u zemlji i inostranstvu.
Bend Hadži prodane duše iz Užica svirao je u Vršcu nekoliko puta a na ovogodišnji TRF došli su kao ekskluzivci PGP RTS i pobednici Zaječarske gitarijade.
Njihov nastup baziran je na materijalu sa albuma prvenca “Racionalna manjina”, uvežbanom i odsviranom na perfektan način.
Veče i festival zatvorila je najbrojnija i na prostoru regiona jedna od najtraženijih postava – Viva Vops. Muzički pravac kojem pripadaju je fuzija repa, panka, roka, metala i popa a na ovogodišnji Tower Rock Fest došli su sa oreolom pobednika Bunt rok festivala i iskustvom nastupa na najznačajnijim festivalima u Srbiji i regionu.
Viva Vops su svoju reputaciju izuzetnog koncertnog sastava potvrdili i priuštili nam zaista sjajnu svirku.
Šesti po redu Tower Rock Fest u organizacijii Udruženja muzičara Vršca “Sax” i Centra Millennium značajan je iskorak ka uspostavljanju i daljem jačanju manifestacije koja promoviše rad i kreativnost autorskih bendova Srbije.