Treći dan ovogodišnjeg EXIT Festivala obeležilo je stapanje najrazličitijih žanrova i publike, na mestu namenjenom za to – na Visa Fusion bini.
Odabrana publika bila je tu tačno na vreme za nastup Nikole Vranjkovića. Sat vremena, koliko je trajao nastup, je dosta manje od onoga na šta su Nikola i njegov bend navikli. Mudro, odlučili su da štede na rečima, ali ne i na sebi.
Priredili su koncert koji se razlikuje od ostalih, sa neverovatnim solažama Danila Nikodinovskog na tereminu. Očigledne izmene su oberučke prihvaćene od strane publike, koja je, kako se čini, sinoć bila na Petrovaradinskoj tvrđavi samo zbog njihove svirke. Kvalitet zvuka nije izostao iako je u pitanju festivalski koncert, čime je dokazano da je Visa Fusion jedna od najboljih bina na EXIT-u.
Kaubojski šeširi, hologrami i sateliti – sve što je potrebno za svemirsko otvaranje jednog festivala… počeo Exit
EXIT za drugo veče poslužio koktel metala, elektronike i repa… a da bi sve bilo “epski” pobrinula se – Epica
Ovaj put, bilo je manje psihodelično nego obično, jer je bend na opšte zadovoljstvo svirao većinski brze i energične pesme. Bend na čelu sa Nikolom dao je sve od sebe kako bi publika uživala, te su se na kraju svi zajedno i poklonili jedni drugima.
Nekoliko minuta kasnije, taman dovoljno da se desi “smena publike”, Nikolu je zamenila Bojana Vunturišević. Iako je njena ciljna grupa znatno drugačija, veče na Visa Fusion bini nastavljeno je u istom maniru – sa mnogo energije i brojnom publikom.
Prva stvar koja se primećivala u njenoj izvedbi jeste nesvakidašnji stav i samopouzdanje kojim odiše. Naravno, na sceni nije bila sama, imala je pored sebe basistu i bubnjara, kao i četiri ženska prateća vokala. Nije bilo teško shvatiti da na bini vlada prijteljska atmosfera, što je ona kasnije rečima i potvrdila. Bez mnogo truda uspela je da, kao i uvek, uključi sve prisutne u nastup, toliko da neke pesme nije morala da peva – to je jednoglasno činila publika umesto nje.
Pogledajte kako je reagovala publika na Exitu kad je kad je Skrillex započeo set sa pesmom “Zvižduk u 8” Đorđa Marjanovića
Set lista brojala je nekoliko pesama koje bi se mogle svrstati u rege žanr, jer kako je rekla: “Za mene je EXIT uvek bio rege”. Tom prilikom pozdravila je i Nemanju Kojića Kojota, frontmena grupe Eyesburn, koji je u istom terminu puštao muziku upravo na Wenti Wadada Positive Vibes bini.
Hrvatski bend Porto Morto je na neki način povezao prethodna dva nastupa. Brojna publika bila je ravnomerno sačinjena od onih koji su pre nekoliko sati slušali Nikolu Vranjkovića i onih koji su sačekali nekoliko minuta nakon završetka nastupa Bojane Vunturišević. Spoj generacija funkcionisao je savršeno, nadahnut njihovim veselim pesmama.
Osnivač Exita Dušan Kovačević: 10 stvari na koje smo najponosniji u vezi sa ovogodišnjim izdanjem festivala,,,
Sedmočlani sastav čija muzika prestavlja kombinaciju džeza, fanka i regea karakterističan je po nesvakidašnjim kostimima koji su pratili tematiku pesama. Kombinezoni isprskani bojom, kuće na glavama i bodlje su ono što ih čini i vizuelno zanimljivim. Možda nisu sagradili kuću u Novom Sadu, ni izgubili ključ, ali su sebi izgradili ozbiljnu reputaciju u Srbiji.
Visa Fusion binu, trećeg dana EXIT Festivala zatvorio je hrvatski reper Z++. Gužva se prostirala i van prostora namenjenog za to, te je tako potvrđena činjenica da je ovaj momak jedan od najpopularnijih repera na ovim prostorima. Kako je tokom ovog nastupa bila prisutna sasvim drugačija publika, stih jedne njegove pesme savršeno opisuje tu situaciju, a možda i celo veče: “Ovaj grad je moshpit”. Na kraju krajeva, smisao festivala je upravo u kolektivnom doživjaju i zajedništvu.
Kvalitet nije nedostajao ni na Explosive bini, na kojoj se izdvajaju nastupi bendova Nagon i V Okovih. Nagon je beogradski pank bend koji se našao na satnici kao zamena nastala u poslednjem trenutku. Oni su na sceni zamenili surf pank iz Alabame, Daikaiju koji je bio sprečen da nastpi.
EXIT objavio dokumentarac “Pachamama – bajka o svesnoj muzici”
Publika je Nagon odlično prihvatila, za šta je bend bio veoma zahvalan. Energični rifovi su veoma lako pokrenuli masu i stvorili odličnu atmosferu. Pevač je imao pomoć u vidu bubnjarevih pratećih vokala, što nije česta pojava u ovom žanru. Iako su tekstovi njihovih pesama na engleskom, frontmen ih je najavljivao na srpskom jeziku, nekoliko puta veoma emotivno.
Bend V Okovih je nastupao poslednji. Veoma je važno kada se primeti da bend uživa u svojoj muzici i u onome što radi, a da je to slučaj i sa ovim veselim mariborskim sastavom bilo je jasno od samog početka.
Njihov frontmen je nekoliko puta nazdravio sa publikom, simpatično i nespretno pokušavajući da govori na srpskom. Svoju profesionalnost iskazali su time što su svirali kao da u publici ima nekoliko hiljada ljudi.
Nikako ne treba zanemariti ni Gorki List Glavnu Binu, kojom su svojom neukrotivom energijom zavladale neke od najpopularnijih hip hop, rep i trep autorki iz regiona, kao što su Senidah, Sajsi MC i Mimi Mecedez.
J. Ilić za HL