Knjiga Grejl Markusa “Dorsi – pet opakih godina muzike za ceo život”, u prevodu Zorana Paunovića, objavljena je poslednjeg dana juna. u izdanju izdavačke kuće Clio iz Beograda
THE DOORS SU SVOJ POSLEDNJI ALBUM 1971. SNIMILI ZA SAMO 10 DANA… PRODUCENT JE MISLIO DA JE “MNOGO LOŠ”, A ON JE POSTAO – LEGENDARAN
Pet opakih godina muzike za ceo život – već podnaslovom knjige Dorsi, posvećene američkoj rok grupi The Doors, Grejl Markus predočava razlog svoje fasciniranosti ovim bendom, ali i način na koji pristupa pisanju o njemu. U središte čitalačke pažnje neće biti stavljen ni mit oko Doorsa, ni veo misterije kojim su obavijeni, niti kult smrti Džima Morisona, odnosno doba čijom se personifikacijom on neretko smatra. Ovoga puta biće reči najpre – o muzici.
KAKO JE KANTA ZA SMEĆE ODIGRALA KLJUČNU ULOGU U ODLUCI DA LEGENDARNI FILM “APOCALYPSE NOW” POČNE UZ “THE END” THE DOORSA
Kaže Salman Ruždi da “niko ne čita pesmu poput Grejla Markusa”. Markus nastoji da pruži odgovor na pitanje, kako to da četrdeset godina posle raspada grupe i Morisonove smrti, i dalje nije moguće provesti dva sata u vožnji, a ne čuti na radiju bar jednu njihovu pesmu? Kako to da je bend koji je postojao svega pet godina do danas ostao slušaniji od gotovo svih koji su stvarali u istom periodu? Grejl Markus odgoneta kako je duh Doorsa ostao netaknut zubom vremena, te njihova muzika i dalje treperi od straha koji je u njihovo vreme lebdeo nad zemljom ne tako davno pogođenom ratnim užasima.
Grejl Markus je američki pisac, muzički novinar i ekspert za američku pop-rok kulturu. Nekadašnji je kritičar i kolumnista kultnih magazina poput Rolling Stone, Creem, The Village Voice i Artforum.