Laibach je objavio novo simfonijsko delo “Alamut”, komponovano u saradnji sa iranskim kompozitorima Idinom Samimijem Mofakhamom i Nimom A. Rowshanom, a predstavljeno u partnerstvu sa organizacijom A/POLITICAL.
Album je dostupan na duplom vinilu, u box set izdanju sa dva CD-a (oba izdanja sadrže opsežne omotne beleške), kao i digitalno, putem izdavačke kuće Mute.
Božije Delo apsolutne neobjektivnosti… Laibach u Domu Omladine (fotoreportaža)
“Alamut” crpi inspiraciju iz istoimene knjige iz 1938. godine, preradom priče iz Persije 11. veka, koju je napisao slovenački književnik Vladimir Bartol. Knjiga, koja obrađuje teme mučeništva i kulta ličnosti, kasnije je inspirisala serijal video igara “Assassin’s Creed”, kao i umetnike poput Umberta Eka, grupe Hawkwind i Vilijama S. Barouza (koji se na nju poziva u delima “Goli ručak”, “Nova ekspres” i “Trilogija Crvene noći”).
Centralni lik knjige je Hasan ibn Sabah, harizmatični verski i politički vođa nizarskih ismailita, koji je osnovao tajanstvenu vojnu formaciju poznatu kao Hašašini, odnosno Red ubica. Hasan ibn Sabah proglasio se prorokom i poveo sveti rat protiv Seldžučkog carstva iz svoje tvrđave – dvorca Alamut. Bartolov roman – poznat po maksimi “Ništa nije istina, sve je dozvoljeno” – istražuje mehanizme propagande u vremenu kada je sam autor iz prve ruke svedočio usponu fašizma u Trstu (Italija).
Laibach podržao studente: Napravimo Srbiju opet velikom…
U Laibachovoj verziji Alamuta, kroz devet kompozicija, ideje radikalnog nihilizma prožimaju se sa klasičnom persijskom poezijom Omara Khayyama, dok se senzualni stihovi Mahsati Ganjavi stapaju sa minimalističkim orkestarskim bojama inspirisanim iranskom tradicijom. Mehanizmi propagande Hasana ibn Sabaha odjekuju u industrijskom principu delovanja orkestra i jedinstvenom zvuku grupe Laibach.

Album je snimljen na koncertu u Križankama, u Samostanu Svetog Križa u Ljubljani, u izvođenju Laibacha i Simfonijskog orkestra RTV Slovenije, pod dirigentskom palicom iranskog dirigenta Navida Goharija. Laibach čvrsto veruje da se “kulturne i političke razlike u ovim složenim vremenima moraju prevazići kroz duboku i otvorenu saradnju, uprkos svim preprekama”.
Kad Laibach obradi Bijelo dugme… “Topom te bum ciljal moja mala…”
Produkcija je prvobitno trebalo da ima premijeru u Teheranu, ali je trenutna politička situacija to onemogućila. Umesto toga, u projekat je pozvana vokalna grupa Human-Voice Ensemble iz Teherana, koja je sarađivala sa dva slovenačka ansambla: vokalnom grupom Gallina i orkestrom harmonikaša AccordiOna, koji broji 60 muzičara.
Alamut su komponovali Luka Jamnik (Laibach), Idin Samimi Mofakham i Nima A. Rowshan.