Entoni Burden je bio jedan od najvoljenijih antiheroja kulinarstva. Svoj imidž “nevaljalog momka” gastronomije gradio je godinama, a bio je naširoko poznat kao osoba sa specifičnim, ali izuzetnim karakterom. Nije bio baš za svačiji stomak.
Entoni Burden se isto tako godinama borio sa bolestima zavisnosti i sa depresijom. O tome je čak u nekoliko navrata i otvoreno govorio. I baš zbog toga smo ga voleli više, doživljavali smo ga kao stvarnog čoveka koji je u suštini ipak kao jedan od nas, sa slabostima i bolom, sa teškim bitkama koje je morao da vodi. U pitanju su bile godine, a možda i decenije patnje koje su ga na kraju odvele u smrt samoubistvom. Ipak, to jednu kompaniju željnu profita nije sprečilo da na svoju zaradu doda još koju nulu, eksploatišući upravo lik prerano stradalog majstora televizije i kulinarstva.
https://www.youtube.com/watch?v=Iz-5HGDx2k0
Tokom ovogodišnje dodele Emmy nagrada, na kojima je Entoni Burden posthumno nagrađen, prikazana je reklama za Balvenie viski u kojoj se pojavljuje upravo preminuli “genije”. I nikome nije bilo svejedno, iz nekoliko razloga.
“Ako u svom srcu osećaš, ako znaš, ako imaš razloga da veruješ da bi mogao da budeš izvrstan u nečemu – da bi mogao da radiš nešto jedinstveno što će šokirati, zaprepastiti i očarati ljude – učini to”, govori on u reklami koja je nakon prikazivanja izazvala mnoge reakcije.
Jedni su bili besni:
who the fuck signed off on profiting off of Anthony Bourdain’s death at Balvenie.
— ♿小白兔♿ (@femdigitale) September 18, 2018
soooo…… why would they posthumously use Anthony Bourdain for an alcohol commercial… when he dealt w alcoholism and depression his whole life…
— emoly (@soupdrinker) September 18, 2018
Super don’t agree with @BalvenieUS using Anthony Bourdain to sell more whiskey. Really bad choice. Almost unethical.
— Jessi Hamilton (@pensivegirl) September 18, 2018
Drugima je ovo pokrenulo emocije tuge i čak izazvalo suze:
Jesus, I’m a sobbing mess with these Emmys tonight.
The Balvenie Honors Anthony Bourdain https://t.co/gbQyw2LiWy via @YouTube
— jax ☘️ (@jaxbra) September 18, 2018
Maybe bad timing for the Balvenie commercial but reminded me of these old gems ??
Raw Craft with Anthony Bourdain – Episode One: Borough Furnace https://t.co/K6z2qYU34n via @YouTube
— Tito Alvarez (@el_Cyclone21) September 20, 2018