Naša saradnica na koncertu Twenty One Pilots u Beču: Za šou su dovoljna dvojica… ali ako se zovu Tajler i Džoš

0
351
Oglasi
Twenty One Pilots /Photo: YoutTube printscreen
Twenty One Pilots /Photo: YoutTube printscreen

Koncert, koji je bio rasprodat mesecima unazad, održan je prošlog vikenda u glavnom gradu Austrije, Beču. Iako su jedan od najtraženijih bendova današnjice  Twenty One Pilots našoj javnosti nisu toliko poznati, pa ih tako jedino možemo videti uživo u drugim zemljama. Najbliže su nam ove godine u Beču i Budimpešti (nastupaju na festivalu Sziget).

Izdavačka kuća Mascom Records (distributer za Warner Music u Srbiji) i PLAY Radio su organizovali akciju da odvedu dva fana iz Srbije na ovaj audio-vizuelni spektakl koji prave frontmen Tajler Džosef i bubnjar Džošua Dan. Tako sam zahvaljujući Mascomu i PLAY Radiju dobila priliku da uživo čujem ovaj bend.

Twenty One Pilots/plakat
Twenty One Pilots/plakat

Svetsku pažnju su privukli tek četvrtim studijskim albumom – “Blurryface” iz 2015. godine, a trenutno na svetskoj turneji pod nazivom “Bandito World Tour” promovišu peti album – “Trench” koji je objavljen u oktobru 2018. godine. Poznati su po originalnom miksu repa/punk rok/indie rok/pop rok muzike kao i po energičnim i uvek odlično odrađenim nastupima.

Za predgrupu na ovom delu turneje su poveli bend The Regrettes iz SAD, koji pravi punk/rok muziku. Tri mlade devojke na gitarama i jedan mladić na bubnjevima su svirali nešto više od pola sata, da bi se potom zahvalili bendu Twenty One Pilots na ovoj prilici da nastupaju pred punom dvoranom u Beču.

Twenty One Pilots /Photo: A. Bogdan
Twenty One Pilots /Photo: A. Bogdan

Nakon njihovog nastupa zavesa je prekrila celu binu tako da se ništa nije moglo videti dok se stejdž ne pripremi za glavni nastup večeri.

Tačno u 20:30h pojavljuje se maskirani Džošua Dan sa bakljom u ruci kao što se pojavljuje i u video spotu za singl “Jumpsuit”.  Prema istom scenariju, zavesa pada i na sceni se pojavljuje takođe maskirani Tajler Džosef koji stoji na kolima iz kojih bukti vatra. Prvi taktovi “Jumpsuit” počinju, a publika ih dočekuje uz ovacije, vrištanjem i horskim pevanjem. Tokom celog koncerta Tajler i Džoš održavaju nivo energije na vrhuncu, izvodeći različite akrobacije, Tajler skakanjem sa klavira i trčanjem sa jedne strane dvorane na drugu, dok Džoš tokom pesme “Holding On To You” pravi salto unazad sa klavira. Tako se za pesmu “Fairly Local” maskirani Tajler nakon isceniranog pada na bini pojavljuje u roku od nekoliko sekundi na tribinama da bi tamo završio pesmu otkrivajući lice.

Za njihov Gremijem nagrađen singl “Stressed Out” crvena kapa koja je postala Tajlerov simbol se spušta na binu i publika jednoglasno peva sa njim ovaj hit koji do danas broji više od milijardu i po pregleda na njihovom Youtube kanalu. Slede hitovi “Heathens” (sa soundtreka za film “Suicide Squad”), zatim promena ritma uz “The Judge” na kojem Tajler svira ukulele u havajskoj košulji, “Cut My Lip’, “Lane Boy” i “Nico And The Niners”. Zatim se koncert premešta na B-binu, koja se nalazi u sredini hale gde Tajler na klaviru izvodi “Neon Gravestones” (pesma u kojoj on izražava svoj stav o uzdizanju ljudi koji su okončali svoj život bez borbe). Može se primetiti da ga veoma pogađa ova pesma u momentu kada peva “Obećaj mi, ako se izgubim, nećeš žaliti za mnom ni dana, i krenućeš dalje.”

Poznato je da se Tajler bori sa depresijom još od ranih tinejdžerskih dana, ali kako on kaže, njegova snaga su muzika i njegova supruga Džena Džosef  koja ga prati na turneji. Uz pesmu “Bandito” u središte B-bine spuštaju se lampice koje pokazuju simbole ovoga benda, na “Pet Cheetah” se vraćaju na glavnu binu, probijajući se kroz publiku. Njihova interakcija sa publikom u prvim redovima je najbolje izražena na “Holding On To You” kada Tajler ulazi u publiku i započinje pesmu držeći se za fanove iz tzv. fan pita. Zatim na “Morph” Džoš nastavlja tradiciju ulaženjem u publiku sa “drum island” setom sa bubnjevima i svira svoj drum solo. Tokom pesme “Car Radio” sa njihovog trećeg izdanja “Vessel” Tajler se opet spušta sa bine i trči na drugi kraj dvorane gde se nalazi toranj na kojem završava pesmu. I opet skida masku, uz vrištanje  publike. Svetla se gase a publika i dalje pevuši završne reči ove pesme, da bi se zatim na glavnoj bini Tajler i Džoš vratili na bis i to visoko na svojim podijumima koji su ih tokom čitavog nastupa uz pomoć hidraulike podizali i spuštali.

Sledi “Chlorine”, njihov najnoviji singl, zatim melanholična “Leave the City” i njihovo veliko finale “Trees” uz koju se spuštaju u publiku da bi uz bubnjeve i kišu konfeta i ostalih specijalnih efekata priredili nezaboravan spektakl.

Jedan od posebnih momenata je bio kada je Džoš na nemačkom jeziku zahvalio svim prisutnima na dolasku na koncert, zatim kada se Tajler “požalio” da su mu prilikom prolaženja kroz publiku fanovi pocepali deo majice pa će iz tog razloga  zapamtiti ovaj koncert…

U svakom slučaju, dva momka koji sviraju bubnjeve, bas-gitaru, ukulele i klavir/klavijature prave nastup kojima mogu da zavide ostali bendovi sa redovnom strukturom frontmena/gitariste/bubnjara/basiste/klavijaturiste.

Obojica vladaju stejdžom i imaju uvežbane koreografije kojima se već godinama unazad služe, a opet za svaku novu turneju dodavaju nove pokrete i specijalne efekte koje ih upotpunjuju.

Angelina Bogdan za HL

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime