Multitalentovani američki muzičar Džon Maus premijerno stiže u Srbiju, a prvi nastup u Beogradu imaće u četvrtak, 11. septembra u Novoj Zappa Barci.
Džon Maus je muzičar, kompozitor i filozof rođen 1980. godine u Ostinu u saveznoj državi Minesota.
Iako se na prvi pogled uklapa u okvire synth-popa, od tog je hladnog minimalizma izgradio plašt beskonačnih značenja, iskrene lepote i apsurdnog humora kroz tri ključna albuma od 2006. godine do sada.
Muzika mu je izuzetno promenljiva – iako se često opisuje kao retrofuturistička zbog korišćenja bubnjarskih mašina i sintisajzera iz 80-ih, Džonova muzika daleko je ličnija od puke nostalgične rekonstrukcije.
Njegove pesme nose filmski kvalitet, s patosom koji se rađa iz pokretačkih bas-linija, lebdećih arpeđa i, naravno, njegovog dubokog, rezonantnog vokala.
Moroder je trasirao put, ali Maus više teži kadenci inspirisanoj renesansnom polifonijom i eksperimentisanju post-panka. To je spoj muzičkih ideja radikalan koliko i njegova namera.

Maus je “čovek van svog vremena” koji pokušava da shvati nečovečnost savremenog sveta kroz jezik punk roka. Njegov cilj je iskren dok poseže za naizgled nemogućim. Upravo ta težnja – da postane deo veće mnoštvenosti, da se pojavi, postane, poveže – pokreće njegove pesme i njega samog.
Najpoznatiji je po svojoj jedinstvenoj kombinaciji lo-fi synth-popa, filozofskih tekstova i teatralnih live nastupa koji često uključuju intenzivno i emocionalno izražavanje.
Studirao je muziku na Kalifornijskom institutu zap umetnost (CalArts), gde je sarađivao sa Arielom Pinkom, a kasnije je doktorirao političku filozofiju na Univerzitetu u Honoluluu.
Prvi album “Songs” objavio je 2006., a veću pažnju dobija s albumima “Love Is Real” (2007.) i “We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves” (2011), koji su ga pozicionirali kao kultnu figuru nezavisne muzičke scene.
Posle duže pauze vratio se albumom “Screen Memories” (2017.) i pratećim izdanjem “Addendum” (2018.), nastavljajući da istražuje konceptualne teme poput smrti, tehnologije i političkog otuđenja.
Maus je poznat i po introspektivnim intervjuima u kojima tematizuje granice umetnosti i znanja. Njegov rad balansira između akademskog i muzičkog sveta, često izazivajući slušaoce da razmišljaju o dubljim
Pretprodajna cena ulaznice je 2400 dinara i mogu se kupiti putem Gigstixa kao i na ovom linku. Fizičke ulaznice dostupne su u Katakombe baru (Knez Miletina 45). Na dan će koštati 2800 dinara ako ih ostane.
O velikom interesu za ovog svestranog umetnika najbolje svedoči činjenica da su early bird ulaznice nestale u samo tri sata.
Dan pre nastupa u Beogradu, Hengtajm organizuje koncert Džona Mausa i u zagrebačkom Vintage Industrial Baru.