“Box Office” je na putu ozdravljenja posle 2020. godine u kojoj bioskopi gotovo da i nisu postojali. Međutim na svaki veliki hit koji je imao milionsku gledanost, desi se i neki loš rezultat koji je obećavao, ali ništa nije doneo.
CENZURISANA OLIVIJA VAJLD NE MOŽE DA VERUJE: FALI NAM VIŠE EROTIKE, POSTALI SMO PURITANSKO DRUŠTVO
Ove godine na svetskom nivou imali smo velike hitove poput novog nastavka “Top Gana” ili “Betmena”, kao i pravi hit iz drugog plana kakav je bio horor film “Smile”. Međutim, Holivud je takođe pretrpeo brojne promašaje visokog profila.
Bilo je tu svega, od mamaca za Oskara, preko teških drama velikih zvezda do blokbastera koji su u ideji izgledali kao sigurna stvar, ali nisu ispunili očekivanja na blagajnama. Čak su i komedije sa malo provokativnijim šalama ali i razumnim budžetima propale. Ništa se nije činilo bezbednim van superheroja (osim “Morbijusa”) i horor filmova. Tako da ovo su najveći gubitnici ove godine u igri zvanoj – ko će uzeti više para na bioskopskim blagajnama.
Na papiru, reditelj Dejvid O. Rasel je trebalo da isporuči novi hit, poput “Silver Linings Playbook” i “American Hustle”. U novi film “Amsterdam” je uspeo da nagura i Kristijana Bejla, Margo Robi i Džon Dejvid Vašingtona, ali i još 20 poznatih glumaca, i sve to nije dovelo ljude u bioskop. Budžet od 90 miliona se baš nije isplatio, s obzirom da je uzeo globalno samo 31 miliona. Za razliku od “Amsterdama” koji je pored svega i loš film, “Bros”, prvi studijski gej rom kom je obećavao da će biti hit iz pozadine i korektan je film (sa nekoliko svojih mana), i sa super ekipom koja stoji iza filma, i razumnim budžetom od 22 miliona dolara. Međutim, film je zaradio manje od 12 miliona dolara na domaćem tržištu i skoro ništa na međunarodnom nivou, skupivši ukupno 14,7 miliona dolara. Prava šteta je što bi ovo moglo obeshrabriti studije da uzimaju slične projekte u budućnosti.
Jedan od najaktuelnijih projekata ove godine je svakako “Smrt na Nilu”. Nastavak mega uspešnog “Ubistva u Orijent ekspresu” nije ni prišao velikoj brojki koju je prvi deo uzeo. Što zbog kašnjenja zbog pandemije, tako i zbog toga što je glavni glumac, Armi Hamer kenslovan zbog zlostavljanja ali i sumnji da je kanibal. Ipak pod parolom “kako su se nadali dobro su se udali”, film je uzeo 137, 3 miliona dolara, što je dovoljno zadovoljilo Dizni da naruči nastavak, ali za striming servis. Kad smo kod ovih pristojnih zarada, ali koje su svakako donele više lošeg, “Fantastične zveri: tajne Dambldora” su zaradile 405,1 milion dolara, ali i ubile ceo serijal. Što zbog Dž. K. Rouling kontraverzi, ali i Ezra Miler sa svojim ispadima nije pomogao. Plus loše kritike, sve zajedno uništili su zlatnu koku za koju se smatralo da će živeti narednu deceniju i više.
Nekada je ime Ronalde Emeriha označavalo siguran profit u njegovim akcionim vizijama kraja sveta i spašavanju od istog. Ipak “Moonfall” je upisan kao jedna od većih katastrofa ove godine. Sa ogromnim budžetom za koji se kaže da je u rasponu od 140 miliona dolara, film je dostigao katastrofalnih 67,2 miliona dolara – širom sveta. Zarađivao je samo 19 miliona dolara na domaćem tržištu, što je panik dugme za ovako skup film. Ovo je vrsta promašaja koja uništava karijere i dovodi ljude do otpuštanja. Sa druge strane imamo i Džordža Milera koji nam je dao jedan od najvećih blokbastera svih vremena “Mad Max: Fury Road” i koji sprema nastavak “Furiosa”. Međutim, pre toga je snimio svoj passion projekat “Tri hiljade godina čežnje”, sa Tildom Svinton i Idrisom Elbom. Rezultat, budžet od 60 miliona dolara ispratio je sa skupljenih skoro 11 miliona na globalnom nivou. Prava tragedija za one koji žele originalne filmove u bioskopima iznad nivoa mikrobudžeta.
Film pravljen za oskarovsku sezonu sa jakim porukama obično i ne stoji rame uz rame sa visokobudžetnim uspesima i padovima. Međutim, “She said”, film o padu Harvija Vajnstina i pokretanju #MeeToo pokreta je potpuno propao na blagajnama. Naspram prilično velikog budžeta od 32 miliona dolara za ovakvu vrstu filma, uzeo je samo 10,2 miliona dolara globalno i vrlo brzo se pojavio na internetu. Čak i ako film osvoji neke Oskare, nema šanse da nadoknadi gomilu novca koji će studio izgubiti. Nikada nije dobar znak ni kada se spominje film, a odgovor je nešto tipa: “Ovo je izašlo ove godine?” ili možda: “Totalno sam zaboravio na to!” Takav je slučaj sa akcionim filmom “The 355” koji predvode žene. Još jedna žrtva kašnjenja pandemije, ova glumačka ekipa koju je predvodila Džesika Čestejn nije mogla da spase najnoviju verziju reditelja Sajmona Kinberga, pošto je pretrpela loše kritike i malo hajpa pred objavljivanjem još u januaru. U svetu je dostigao neverovatnih 27,8 miliona dolara naspram prilično pozamašnog budžeta za koji se kaže da je čak 75 miliona dolara.
I za kraj, “taj” superherojski neuspeh. Posle “Venoma”, filma koji je zaradio preko 800 miliona dolara širom sveta, izgledalo je da će Soni nastaviti lepo da živi sa spin-off filmovima “Spajdermena”. Onda se desio “Morbijus”, film toliko loš da je postao vreća za udaranje i centar sprdnje celog filmskog sveta. Uprkos tome što je bio na prvom mestu na blagajnama tokom prvog vikenda, “Morbijus” je brzo nestao, zauzevši samo 73,8 miliona dolara na domaćem tržištu i 93,5 miliona dolara na međunarodnom nivou, što je veliki “flop” za uloženih 167,4 miliona dolara.