Oskar Vajld je jednom rekao: “imitacija je najiskreniji oblik laskanja”, ali svako ko se našao u kasnonoćnom karaoke baru može da posvedoči da to nije uvek slučaj.
Karaoke su postale popularne u Velikoj Britaniji tokom 1980-ih, kada su pubovi i klubovi širom zemlje instalirali karaoke mašine bazirane na kasetama kako bi petak uveče bio ispraćen zvucima pijanih vriskova koji su samo donekle podsećali na aktuelne pop pesme. Međutim, jedna umetnica već je bila pionir takvog žanra decenijama ranije.
Dokaz koji nam je srušio snove… “Carpool Karaoke” su najveća televizijska prevara… a da… i Deda Mraz ne postoji
Elva Miler, koja je obično nastupala pod umetničkim imenom Mrs. Miller, bila je autsajderska umetnica koja je veći deo 1960-ih snimala bizarne verzije popularnih pop hitova. Počevši od snimanja pesama koje je samofinansirala za decu, a zatim ih distribuirala lokalnim sirotištima, Mrs. Miller je podstaknuta od strane kompozitora Freda Bocka da se upusti u moderniji zvuk.
Njene verzije poznatih pesama bile su primećene po tome što su uglavnom bile van ritma, praćene njenim pomalo uznemirujućim načinom pevanja u niskom, gotovo zlokobnom tonu. Tokom svoje karijere, obradila je pesme svih, od The Beatles do Odri Hepbern, pružajući svoj jedinstveni vokalni tretman širokom spektru zapaženih pop hitova.
Nakon što ju je primetio poznati radio voditelj Geri Ovens, gotovo 60-godišnja pevačica potpisala je ugovor sa Capitol Records 1965. godine. Miler je izdala različite singlove za Capitol, uključujući obrade pesama “These Boots Are Made for Walking” Nensi Sinatra i “Downtown” Petjule Klark. Međutim, njen najuspešniji momenat dogodio se u vidu njenog prvog albuma, sarkastično nazvanog “Najveći hitovi gospođe Miler”. Iznenadjujuće, album je postigao ogroman uspeh, dosegavši čak 15. mesto na američkim top-listama albuma.
Izgledalo je kao da je Miler vešto balansirala između loših karaoka i interesantne interpretacije, jer su njeni snimci oduševili publiku. Umesto da je kritikovana zbog nedostatka pevačkih sposobnosti, Miler je slavljena zbog svojih šarmantno čudnih obrada pesama. Zapravo, kasnije je otkriveno da su pesme koje su završile na albumu bile najgore verzije svake sesije u studiju.
Uspeh njenog prvog albuma bio je toliki da je pevačica bila pozvana da nastupa na raznim televizijskim varijetetskim šou programima i talk-show emisijama; čak se pojavila i u Vijetnamu kako bi izvela performans za američke trupe – zamislite scenu iz “Apokalipse sad” u kojoj starija žena ispaljuje “Yellow Submarine” u neobičnom tempu.
Kinezi napravili “crnu listu” pesama koje su zabranjene i za karaoke… Evo šta im sve smeta
Nažalost, karijera Mrs. Miller bila je kratkotrajna. Takva je priroda noviteta, često dosadi brzo, pa je pionirka karaoke otpuštena iz Capitola 1968. godine. Iako je objavila još nekoliko pesama na malo poznatoj izdavačkoj kući Amaret, nikada nije nadmašila uspeh koji je postigla svojim ranim snimcima. Ali, ne brinite; priča o Mrs. Miller ima srećan završetak.
OVO JE NAJTEŽA KARAOKE PESMA NA SVETU… Probajte, zabavno je
Nakon što je samostalno izdala svoj poslednji EP 1971. godine, Miler je ostatak svog života provela radeći za različite dobrotvorne organizacije u Kaliforniji. Živela je do 89. godine, dovoljno dugo da posmatra kako su karaoke zavladale svetom tokom 1980-ih i postale mnogo raširenije tokom 1990-ih. Morala je da se oseća kao pravi pionir u tom polju, a čak i danas, njeni snimci se traže među kolekcionarima autsajderske muzike.
HL/Izvor: faroutmagazine.co.uk