Posle 20 godina od izdavanja, Mascom objavljuje albume iz londonske faze rada grupe Disciplin A Kitschme – na pločama.
Svaki od albuma biće objavljen kao dupli LP, sa posebnim inserterima koji su ilustrovani pripadajućim vizualima sa originalnih CD izdanja kao i fotografijama iz tog vremena i pločama upakovanim u crne folije.
Albumi će se pojaviti na tržištu na Svetski dan prodavnice ploča ( 13. april) kao globalno, jedinstveno Record Store Day izdanje.
Disciplina kičme specifična je pojava na ovim prostorima. Čitav novi talas sa početka osamdesetih krasio je entuzijazam i inovativnost koja se ogledala u tada hrabrim idejama, a generacija rok muzičara na prostoru bivše Jugoslavije grabila je ka novom vremenu, predvodeći sledbeniks zasićens klasičnim rokenrol izrazom.
Kojinu Disciplina mora se posmatrati kao fenomen koji je prerastao pomenuti talas i već u narednim koracima, od sredine osamdesetih pa do početka devedesetih prošlog veka, formirao sopstvenu kulturu, izraz, estetiku i vizuelni identitet.
Pored objavljenih albuma, svi ti detalji dokumentaristički su zabeleženi na kompilacijama “Ove ruke nisu male vol. 1-3”.
Tokom devedesetih svet prolazi kroz tehnološki preobražaj, kreativnost je u zaletu a industrijalizacija na vrhuncu. Muzički biznis prerasta sopstvene mogućnosti, a muzičari bivaju jasni u izrazu i kritici.
Ova sredina bila je izopštena iz većine navedenih trendova. Prolazeći kroz ratove i mrak, muzičari su se snalazili kako su znali ili umeli, ovde ili negde drugde.
Disciplin A Kitschme je bila Kojina reakcija na sve. Njegovo muzičko stvaralaštvo tokom boravka u Londonu bilo je izuzetno. Londonska faza Discipline bila je najplodnija u dotadašnjem radu benda i rezultirala je albumima koji su i dalje progresivni, vanserijski i senzacionalni.
– Bend je nekako preživeo sve nedaće koje su nas zadesile. Pronašao sam načina da oformim bend u Londonu pod imenom Disciplin A Kitschme, za mene je to bilo izuzetno važno. Pratio sam šta se u muzici dešava i naša ideja je bila da sviramo popularnu dens muziku na “živim” instrumentima. To je bio zaista pionirski potez. Bio sam apsolutno zadovoljan, što je važno ako ne i najvažnije, jer autor prvo mora biti zadovoljan svojim radom, tek onda može zadovoljiti druge – kaže Koja.
“I Think I See My Self On CCTV” prvi je album iz londonske trilogije, originalno objavljen 1996. godine. Pevačica Gofi Bebe, bubnjar Pit “Bit” Voren i Koja snimili su dobro poznate pesme Discipline, prepevane na engleski jezik – “Behind Nine Hills” (“Iza 9 brda”), “Oh Why?” (“Zašto”), “I’ve Got Those Teknicolor Eyes” (“Novac neće doći”), “Do Not” (“Nemoj”), “Have You Ever Heard Of Any Other Rhythm?”(“Da li ti znaš za neki drugi ritam?“).
Na albumu se našla i jedna nova pesma “Queueuing”, nastala na britanskom tlu.
– Taj album bio je zvučna bomba! Imao je zadatak da predstavi bend britanskom muzičkom establišmentu, a pre svega publici. Dosta sam se mučio tokom prepeva, odnosno prevoda pesama na engleski jezik. Prvenstveno zbog toga što sam celog života učio ruski jezik, od osnovne škole i dalje kroz život. Gofie mi je pomogla, bilo je teško prevesti pesme na engleski jezik, a zadržati njihovo inicijalno značenje. Trudili smo se da tekst na engleskom maksimalno prilagodimo i učinimo razumljivim – kaže Koja.
“Heavy Bass Blues” objavljen je dve godine kasnije. Stavljen je još veći akcenat na Kojinu virtuoznost, a album se i dalje delom oslanja na prepeve poznatih Disciplininih pesama uz nekoliko potpuno novih.
Kao uspešne izdvojile su se teme: “Ain’t No Reason”, “Tobacco Road” (obrada The Nashville Teens), “High-Temperature Man” (“Čovek sa visokom temperaturom”), “Heavy Bass Blues” a posebno mesto imala je “Buka u modi” odnosno “Noize In Fashion”.
– Drugi album je sadržao zvuke koji su oslikavali ono što se tamo na ulici dešavalo. Inače ceo moj boravak u Londonu bio je u tesnoj vezi sa svim događajima ovde. Nakon prvog albuma smo počeli redovnije da dolazimo u Beograd i da sviramo, što je okarakterisalo ceo taj period po završetku rata na prostorima biše Jugoslavije – prokomentarisao je Koja.
“Refresh Your Senses, NOW!” objavljen je početkom novog milenijuma. Disciplin A Kitschme je imala novog bubnjara, tada vrlo mladog Wila Parkera.
Na završnom izdanju ove trilogije Koja se pozabavio svim tim tehnološkim napretkom, novom eksploatacijom i njenom ekspanizijom koja nimalo nije bila naivna. Svet je dobijao obrise kolektivne paranoje. Po tome se začeprkalo na primeru „kamera za bezbednost“ sa prvog albuma, dok je na “Refresh Your Senses, NOW!” Disciplin A Kitschme hrabro zavirila u mračne dubine novoosvojenog – sajber univerzuma.
– Taj album je “otišao u neku svoju sobicu”. Bio je mračan i drugačije produkcijski postavljen – priseća se Koja i dadaje:
– Predstavljao je i neku vrstu rezignacije. Mislim da se ni dan-danas nije desio bend poput Disciplin A Kitschme koji je toliko snažno i na tako radikalan način pristupio sviranju dens muzike na bas gitari i bubnju.
Sa sigurnošću možemo tvrditi da je reč o legatu, ultimativnom zvučnom zapisu jednog vremena, najproduktivnijoj fazi rada, najrevolucionarnijeg benda koji je ovaj prostor ikada izrodio u muzičkom smislu.
Kojina progresija i vizionarski pristup na ovim izdanjima potvrđena je njihovom višedecenijskom aktuelnošću i svežinom. Tom činjenicom se mali broj muzičara danas može pohvaliti.