Ljubav je nezaustavljiva… GoetheFEST u Beogradu, Novom Sadu i Nišu

0
529
Jok
Jok/ Photo: Alex Sass, FlareFilm
Oglasi

Jedanaesto izdanje filmskog festivala GoetheFEST, u organizaciji Goethe-Instituta i Kulturnog Centra Beograda, uz podršku ambasade SR Nemačke, održaće se u decembru u Beogradu, Novom Sadu i Nišu.

Na ovogodišnjem festivalu pod sloganom “Ljubav je nezaustavljiva“ biće prikazano sedam nemačkih savremenih filmskih ostvarenja.

Beogradski program GoetheFEST-a biće održan od 8. do 11. decembra u Kulturnom centru Beograda, niški program u Cineplexxu Niš od 10. do 13. decembra, dok će u Novom Sadu program biti održan od 19. do 22. decembra u Kulturnom centru Novog Sada.

GoetheFEST vizual
GoetheFEST vizual

Frank Bauman, direktor Goethe-Instituta Beograd, povodom 11. izdanja festivala je izjavio:
– Upravo u ovim teškim vremenima filmovi mogu da budu važniji nego ikad, jer otvaraju prostore za drugačije životne realnosti i osvetljavaju i kritične teme. Mogu da daju glas onim ljudima čije prisustvo u našim društvima često ni ne primećujemo. Međutim, filmovi su i poezija. Lojalnost i izdaja, ljubav i smrt, snovi, prijateljstvo, domovina. Prošlost i budućnost: ovih sedam filmova, čija je selektorka kao i ranijih godina Sunčica Šido, pokazuju šta pokreće ljude u celoj Nemačkoj.

Sunčica Šido, koordinatorka programa kulture Goethe-Instituta, kao specifičnost ovog izdanja je istakla:
– Neizvesnost održavanja programa kulture ponovo postaje jedna od gorućih tema. Uprkos tome, u blagoj migraciji ka decembru, GoetheFEST nas i ove filmske, još uvek, jeseni vodi kroz različita razdoblja nemačke istorije do istorije današnjice. Češće nego ranije iz ženskog ugla. I pored feminističkih okosnica prethodnih izdanja GoetheFEST-a, ovog puta je u programu zastupljena gotovo polovina rediteljki, dok se reditelji u svojim filmovima bave često eksplicitno feminističkim temama. Iz tog okvira izlazi jedino novi film Andreasa Klajnerta, neizostavan u ovogodišnjoj selekciji smotre nove nemačke filmske produkcije, koji osvaja devet berlinskih Lola.

Dragi Tomase
Dragi Tomase/ Photo: Peter Hartwig, Zeitsprung Pictures

Festival otvara film reditelja Andreasa Klajnerta “Dragi Tomase”, omaž Tomasu Brašu, izuzetno uzbudljivoj stvaralačkoj ličnosti na umetničkoj mapi Istočne i Zapadne Nemačke – pravom anarhisti koji provocira društvo.

Film “Kokon” Leoni Kripendorf, zajednička je projekcija Merlinke i GoetheFEST-a na ovogodišnjem izdanju, kada se u filmski burnom decembru preklapaju dva partnerska filmska festivala. Ovaj lezbejski kompleksni coming of age film, o vrelom letu 2018. na Kotbuser Toru u Krojcbergu i prvim ljubavnim iskustvima četrnaestoogodišnje Lore, premijerno prikazan na Berlinalu 2020. u programskoj sekciji Generacija.

U filmu “Jok”, u 15 scena života jednog para, ne radi se, prema reditelju Diteru Brigemanu, ni o čemu, osim o onome što čini život sa ili bez dece, u ili van odnosa. Film prikazuje cajtgajst miljea urbanih, obrazovanih, liberalnih levičara.

“Svi pričaju o vremenu”, nova i sveža nemačka feministička tragikomedija, debitantski je film i diplomski rad Anike Pinske na Nemačkoj akademiji za film i televiziju u Berlinu. Precizna i pametna društvena drama o identitetu, poreklu i domu formirana je oko žena različitih generacija, obrazovanja i stilova života.

“AEIOU”, novi film rediteljke Nikolet Krebic sa porukom da je ljubav kao sila prirode nezaustavljiva, još jedan je iz takmičarskog programa Berlinala, i prikazuje ljubavnu priču između šezdesetogodišnje Ane (Sofi Rojs) i momka od 17 godina (Milan Harms). Ovo je veoma slojevit film, u naznakama, u lekcijama o životu i ljubavi, u čijem centru je ženska požuda protiv društvenih normi.

U filmu “Rabije Kurnaz protiv Džordža Buša” reditelj Andreas Drezen i scenaristkinja Lajla Štiler uspevaju da stvore politički triler i topao portret jedne temperamentne žene. Istinita priča o pravu i arbitrarnosti – jer borba majke za sina koga, zbog sumnje na terorizam, muče u Gvantanamu, jeste borba za demokratiju i protokol njenog neuspeha.

Još jedan debitantski film, ostvarenje Olivera Kraha “Devojke iz ruševina: Priča Šarlote Šuman”, teži tome da posleratne godine u Nemačkoj sadržinski i formalno ispriča u novom ključu. Narativ se vezuje za emancipaciju žena i seksualnu revoluciju, a film se trudi da razbije konvencije naracije i viđenog.

Devojke iz ruševina
Devojke iz ruševina/ Photo: Artkeim, UCM.ONE GmbH

GoetheFEST održava se od 2012. godine i predstavlja presek savremene nemačke kinematografije iz aktuelne godine.

Program je tradicionalno okrenut nagrađivanim i najboljim ostvarenjima sa čuvenog Berlinala, jednog od najznačajnijih svetskih festivala autorskog filma.

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime