Led Zeppelin imali su nepobedivu strategiju za osvajanje radio stanica…

0
291
Oglasi
Led Zeppelin/Photo: facebook@ledzeppelin
Led Zeppelin/Photo: facebook@ledzeppelin

Mnogi bendovi namenski su snimali i/ili prilagođavali svoje singlove na način da se uklope u radijske standarde, ali Led Zeppelin su odlučili da zaobiđu pravila koristeći se malom varkom.

“Ako želiš da budeš na radiju pesma ne sme da bude duža od tri i po minuta” – pravilo je koga se muzička industrija jako dugo držala. Iako više nije u toliko strogim okvirima, i većina današnjih hit-singlova ne odstupa puno od te davno usvojene minutaže.

Danas se u radijskom etru redovno srećemo i s dugim pesmama. Ako ne na radiju, na internetu svakako. U vreme dok nije bilo interneta radio i klubovi bili su primarna mesta za promociju nove muzike glazbe i, ako su želeli da budu emitovani, izvođači su morali da se uklope u propisane okvire. Mnogi bendovi ciljano su snimali i/ili prilagođavali svoje singlove na način da se uklope u radijske standarde, ali Led Zeppelin su smisili foru kako da to pravilo zaobiđu.

U svojim počecima nisu nikako mogli da se probiju na radiju. Dužina njihovih pesama jedan od glavnih razloga zbog kojih su ih radio stanice u početku ignorisale, ali oni su smislili pomalo čudnu i smešnu strategiju. Naime, na poleđini prvog izdanja njihove prve ploče “Led Zeppelin” iz 1969. uz pesmu “How Many More Times” stoji (netačan) podatak da traje samo 3,30 minuta – što se uklapalo u stanardni okvir tadašnjih radijskih hitova.

Led Zeppelin/Photo: facebook@ledzeppelin
Led Zeppelin/Photo: facebook@ledzeppelin

Ideja se pokazala uspešnom i pesma je, iako realno nije odgovarala strandardima kojih su se radijski urednici tada čvrsto držati, zasvirala na brojnim radio stanicama. Videvši napisani (pogrešan) podatak o trajanju, muzički urednici pustili su pesmu. Bez obzira da li je pesma prekinuta na pola ili su je ipak ostavili da odsvira do kraja, “How Many More Times” i Led Zeppelin su uz ovaj trik našli svoj put do brojnih slušalaca.

Danas mnogi misle da je reč o slučajnom propustu nastalom prilikom dizajniranja i štampanja albuma, ali ta “greška2 zapravo je nastala namerno. IStina, nisu znali da li će plan upaliti, ali nisu imali ni šta da izgube. Konačno, da plan nije uspeo, znali su da pogrešan podatak mogu da opravdaju upravo činjenicom kako se ponekad dogode štamparske greške. Strategija je bila odobrena i od strane diskografske kuće, a tačan podatak je da pesma traje – čak 8,27 minuta.

Novija istraživanja takođe su potvrdila da je 3,30 minuta idealna dužiona pesme i za slušaoca – da ne promeni stanicu ako mu se ne sviđa ono što čuje i za radio – da ostane prostora i za reklame.

HL/Izvor: mixer.hr

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime