Prošlo je gotovo dve i po decenije od izlaska danas antologijskog albuma “Mirakul”, koji je ubrzo po objavljivanju dostigao rekordnu tiražu od preko 80.000 primeraka, tada u formatima CD-a i kasete, a interesovanje za njega ni danas ne jenjava.
Pesme koje su tada objavljene kao uspešni singlovi – “Oprosti”, “Ne odustajem”, “Libar”, “Mirakul”, “Svi moji punti kad se zbroje” i “Tajna veština” – smenjivale su se na listama najemitovanijih numera, a i danas su nezaobilazne na repertoaru Gibonnijevih koncerata.

Gibonni je ovim albumom učvrstio svoju poziciju jednog od vodećih kantautora sa ovih prostora, pronalazeći sa svojim pesmama univerzalni jezik koji komunicira sa najširim slojevima publike, bez želje da joj podilazi. “Mirakul” je ujedno i album koji oslikava njegovu punu autorsku zrelost i omogućava mu da u potpunom miru kreira svoju muzičku budućnost, neopterećen trendovima – što se pokazalo i u godinama koje su usledile.
Gibonni: Moju publiku i mene pesme puno više vežu nego da smo možda živeli u istoj zgradi 25 godina…
Vizionarski osmišljen i hrabro zamišljen kao pravo muzičko “čudo”, album je, kako je Gibonni rekao uoči izlaska, “sve ono što sam ja, ali i ljudi koji su ga sa mnom dve i po godine stvarali”. Da bi ovaj mirakul postao stvarnost, pokrenuta je dotad neviđena produkcijska operacija koja je trebalo da ostvari zamisao.
Album je sniman u više studija širom sveta, u skladu sa internacionalnim konceptom cele priče, kako bi se iz svakog izvuklo ono najbolje. Prva ideja bila je da se album zove “Mediteraneo”, zbog mediteranskog prizvuka koji je Gibonni želeo da doda pesmama: “Malo duha Alžira, Tunisa, Maroka…, pa Portugala i Španije, Francuza i Italijana… a sve to kroz prizmu jednog Dalmatinca“, govorio je, dodajući da je tako na kraju i ispalo.

Zasluge za to svakako pripadaju i internacionalnoj ekipi vrhunskih muzičara koji su zajedno sa Gibom stvarali “Mirakul”. Ugradivši deo svog talenta, izvođačkog iskustva i žara, i ravnopravno ponesavši teret svake pesme, svi učesnici ovog projekta podredili su mu svoje lične karizme.
– Album je ispao kao film ‘Pulp Fiction’, u kojem niko nema glavnu ulogu, gotovo su svi likovi podjednako i sporedni i glavni, premda su – u biti – svi sjajni glumci – rekao je Gibonni, dodajući: – Shvatili smo da je jedini način da se posao uradi tako da svi budemo zadovoljni – zajedničko istrčavanje na teren. Kao da smo neka petorka NBA lige.
Gibonni ima recept za sreću: Moraš da odabereš…
Muzičku elitu predvodio je bubnjar Manu Kače – muzičar koji je već tada bio stalni saradnik Stinga, Pitera Gebrijela, Pola Janga, Dire Straits… Zatim basista Pino Paladino, saradnik Erika Kleptona, grupe The Who, takođe Pitera Gebrijela, Fila Kolinsa i Eltona Džona. Sa obojicom je i kasnije, na brojnim koncertima, Gibonni nastavio saradnju.
Niz internacionalaca nastavlja priznati ugandski muzičar Džefri Orijema, koji sa Gibonnijem izvodi naslovnu temu “Mirakul” otpevanu na čak četiri jezika – francuskom, engleskom, svahiliju i hrvatskom – a čiji “Intro” donosi zapanjujuću demonstraciju njegovih vokalnih sposobnosti. Tu je i italijanski pevač Gaetano Kurjeri, frontmen grupe Stadio, koji deli vokale u pesmi “Ne odustajem”.
U ovaj mozaik savršeno se uklopila i gitaristička virtuoznost Vlatka Stefanovskog, Gibonnijevog dugogodišnjeg saradnika još od albuma “Judi, zviri i beštimje”, dok je produkciju potpisao Nikša Bratoš.
Mnogo toga bi se još moglo napisati o ovom danas legendarnom albumu regiopnalne diskografije, ali umesto čitanja – prepustite se slušanju ovog pravog muzičkog mirakula, sada dostupnog i na bogato opremljenom dvostrukom vinilu.
⬇ LINK ZA NARUDŽBU ⬇