Znate li ko su bukstagrameri? Ako su vam društvene mreže izvor informacija o dobrim knjigama, sigurno vam je poznat pojam.
– Bukstagrameri su oni koji na internetu, pre svega na Instagramu, govore o knjigama, pišu o knjigama, preporučuju knjige i neki od njih razmišljaju trezvenije, zrelije, realnije o savremenim pa i klasičnim delima od ljudi kojima je to osnovna profesija – objašnjava Gojko Božović, pisac i izdavač.
Tužna vest za knjigoljupce… Zatvara se još jedno kultno mesto u Novom Sadu
U vreme kada je knjiga mnogo, a prave književne kritike malo, dragocena je jasno, iskreno izražena preporuka.
– To nije posao, to je hobi s obzirom da nije u pitanju književna kritika, već iznošenje vaših utisaka o knjizi – navodi Vojislava Crnjanski, bukstagramerka.
Preporuka je i reklama. Šta se događa ako je plaćena?
– Uvek se prepoznaje da li neko piše zato što tako veruje na svom nalogu na Instagramu ili na nekoj od društvenih mreža ili zato što je prosto stipendiran da tako misli, i ti bukstagrameri ne opstaju dugo, odnosno njihove preporuke se ne uzimaju jednako ozbiljno – istakao je Božović.
Ozbiljni čitaoci prepoznaju pravu preporuku i reakcijama to pokazuju.
U Srbiji s interneta bespravno “skinuto” 700.000 pdf i 500.000 audio knjiga, šteta – 2 milijarde dinara
Vojislava kaže da je bila impresionirana knjigom “Granica” Kapke Kasabove:
– Pisala sam o njoj pre dva dana i toliko ljudi se javilo da u međuvremenu hoće da je poruči ili je poručilo.
Zanimljivo je da velika digitalna Facebook porodica nema uticaj na prodaju knjiga, tviteraši gotovo preziru preporuke, a Instagram bukvalno prodaje knjige.
Koliki je značaj društvenih mreža za popularizaciju knjige najbolje svedoči podatak da pojedine bukstagramere prati više od 10.000 ljudi. Dakle, polako ali sigurno približavaju se najpopulartnijima – modnim blogerima.
HL/Izvor: rts.rs