Popularni voditelj Džo Rogan ove nedelje našao se u središtu velike priče vezane za njegovo preseljenje sa svih ostalih platformi na samo jednu – Spotify.
Čak i ako ne spadate u grupu ljubitelja podkasta (koji iz godine u godinu postaju sve popularniji), verovatno ste naišli ili ste barem površno upoznati s Džoom Roganom i intervjuima koje vodi u sklopu svog podkasta “The Joe Rogan Experience”.
U sklopu poslovnog poteza teškog 100 miliona dolara, Wall Street Journal piše da će Rogan od 1. septembra epizode svog podkasta snimati ekskluzivno za striming giganta Spotify, a do kraja godine sav će sadržaj biti sklonjen sa ostalih platformi.
– I dalje će biti besplatan i ostaće nepromenjen. Radi se isključivo o licenci, a Spotify neće imati kreativnu kontrolu nad sadržajem jer žele da nastavim da radim to što radim na način na koji sam radio. Uzbuđen sam jer imam podršku najveće audioplatforme na svetu i nadam se da ćete i vi biti tamo kada se preselimo – rekao je nedavno Rogan.
Ko je Džo Rogan?
Za one koji nisu upoznati s Roganom, radi se o američkom stend ap komičaru i TV voditelju koji je 2009. pronašao novu nišu kada je započeo rad na svom podkastu, i to kada je bio jedan od retkih koji su ušli u tada relativno nov medij.
Što se gostiju tiče, ima svega, od glumaca i muzičara, preko komičara i sportista, pa sve do političara i teoretičara zavera, zbog čega mu neki zameraju, dok ga drugi poštuju upravo zato što ne pravi razlike između gostiju, već svima daje platformu da iznesu svoje stavove, bez obzira na to koliko ponekad kontroverzni bili.
Naravno, mnogi su ga tokom godina optuživali za seksističke, rasističke i transfobne izjave, ali oni koji ga prate na takve će optužbe samo odmahnuti rukom jer se prečesto radi o optužbama koje dolaze iz tabora preterano politički korektnih. Štaviše, Rogan je postao jedan od glavnih internetskih boraca protiv usiljene političke korektnosti, zbog čega ga njegova publika, bila ona liberalna ili konzervativna, u tolikoj meri i prati.
On se, pak, oduvek deklarisao kao demokrata i nedavno je i izjavio da njegov glas ide Berniju Sandersu, ali navukao je bes demokrata kad je nakon izlaska Sandersa iz predsedničke trke izjavio da bi svoju podršku radije dao Trampu nego Džou Bajdenu.
Inače, Rogan je od samog početka izbegavao kraću formu pa njegovi podkasti ponekad traju i preko tri sata.
Njegov kanal na YouTubeu skupio je preko 8,42 miliona pretplatnika, a jedan od problema je to što video intervjui više neće biti dostupni kada se preseli na Spotify. Naime, jedan od većih video hitova poslednjih godina bio je intervju s Ilonom Maskom koji je u njegovoj emisiji pušio džoint, što je izazvalo pad cene deonica njegove kompanije za 9 odsto.
Zašto je prelazak na Spotify bitan?
Radi se o neverovatnom ugovoru koji je izuzetno redak u svetu podkasta, a Rogan će verovatno zarađivati više nego većina muzičara na ovoj platfomi.
Naime, Roganu je isplaćen ekvivalent 26 milijardi strimova za dozvolu za podkast, a prosečnom muzičaru bile bi potrebne 23 milijarde strimova na Spotifyu kako bi zaradio isto što i Rogan, što znači da ovaj striming servis više ceni Rogana nego bilo kog muzičara na svetu.
I dok se to nekima neće svideti, ovo otvara vrata drugim voditeljima podkasta koji bi mogli da učine isto iako postoji i druga strana priče – ekskluzivnost ugovora će Roganov podkast mnogima učiniti nedostupnim. Primera radi, Spotify još uvek nije dostupan na našim prostorima, što je, naravno, vrlo malo tržište, ali nije jedino.
Logika Spotifya potpuno je jasna jer njegovi čelnici veruju da će tako privući gomilu novih pretplatnika, a kristalno je jasno i zašto bi Rogan pristao na 100 miliona dolara jer uprkos popularnosti, podkast scena nije mesto brze zarade.
Većina podkasta je besplatna, a producenti novac pokušavaju da zarade od sponzorstava i reklama, dok su ovakvi ekskluzivni ugovori izuzetno retki.
HL/Izvor: index.hr