Alt saksofonista, flautista, kompozitor i aranžer Keni Geret, kojeg su kritičari nazvali ne samo “najznačajnijim alt saksofonistom svog vremena” već i uopšte “najznačajnijim muzičarem na ovom instrumentu posle Čarlija Parkera”, nastupiće sa svojim kvartetom 9. avgusta na otvaranju ovogodišnjeg Nišvila.
Tokom karijere duge više od tri decenije, Geret je stekao status jednog od najistaknutijih džez muzičara svoje generacije. Devetostruki je pobednik u konkurenciji alt saksofonista po glasovima publike prestižnog magazina Downbeat.
Za albume koje je objavio pod svojim imenom imao je pet Grammy nominacija, a za album Five Peace Band – Live postave, koju su predvodili Čik Koria i Džon Maklohlin, dobio je Grammy za najbolji džez album 2010. godine.
Prvi profesionalni angažmana imao je 1978. godine u Big Bendu Ðuka Elingtona, usledila su angažovanja od strane još nekoliko poznatih muzičara, (Fredi Habard, Vudi Šou, Deni Ričmond…), a “prošao” je i usavršavanje rezervisano samo za najbolje mlade muzičare, u džez instituciji Art Blakey and Jazz Messengers.
U toj postavi snimio je album “Feeling good” 1986. godine, a U žižu svetske džez javnosti došao je ipak kao član sastava Majlsa Dejvisa.
Saradnja je trajala pet godina tokom kojih je Geret nastupao na turnejama širom sveta i snimio dva albuma – studijski “Amandla” (1989) i kolekciju snimaka sa koncerata (napravljenih u periodu 1988 – 1991) “Live Around the World” objavljenu 1996. godine.
Geret je učestvovao i na poslednjem oficijelnom albumu Majlsa Dejvisa – “Miles & Quincy (Jones) Live at Montreaux” iz 1991. godine.
Iako svestan činjenice da će ga mnogi uvek dovoditi u vezu sa “fjužn fazom” Majlsa Dejvisa, kada je reč o solo karijeri, Geret je u potpunosti oslonjem na akustičnu postavu i post-bop pristup.
Godine 2011. čuveni koledž Berkli dodelio je Geretu počasni doktorat.
Pod svojim imenom, odnosno kao vođa bendova, objavio je 19 albuma na kojima se dokazao i kao vrhunski kompozitor i aranžer.
U poslednjih godinu dana nastupa širom planete promovišući novi album “Do your dance”, koji su kritičari opisali kao “svojevrsni plesni džez putopis”.
Izvor: tanjug.rs