Umesto planiranih prihoda od rekordnih 12,2 milijarde dolara na blagajnama, muzička industrija uživo pretrpela je enormne gubitke. Jedino je ‘profitirala’ prodaja muzike u fizičkom i digitalnom obliku. Ipak, predviđa se da će 2021. označiti potpuni oporavak industrije
Globalna industrija muzičkih događaja uživo izgubila je više od 30 milijardi dolara u 2020. godini zbog pandemije korona virusa, uključujući 9,7 milijardi dolara direktno na blagajnama.
MUZIČKA INDUSTRIJA PRED KOLAPSOM… STONESI, POL MAKARTNI, ENI LENOKS I JOŠ 1.500 MUZIČARA UPUTILI OTVORENO PISMO DRŽAVI
Na početku godine predviđalo se kako će ova industrija 2020. postići rekordnih 12,2 milijarde dolara na blagajnama, ali umesto toga pretrpela je enormni gubitak u prodaji ulaznica, nakon što je industrija u potpunosti zatvorena u martu.
Predviđena cifra od 30 milijardi USD uključuje neprijavljene događaje, pomoćne prihode, uključujući sponzorstva, prodaju ulaznica, koncesije, robu, prevoz, restorane, hotele i druge ekonomske aktivnosti povezane s događajima uživo, navodi se u izveštaju. Pored toga, ovi su proračuni uzeli u obzir gubitke 147.000 kompanija.
– Bila je to izuzetno teška godina za industriju, na koju je koronavirus nesrazmerno uticao. Koliko god bolno beležili nedaće i gubitke s kojima se suočavaju naša industrija i mnoge kolege, srećom na vidiku je oporavak industrije – izjavio je Rej Vadel, predsednik Oak View & Conferences Division, koji nadgleda Pollstar i sestrinsku publikaciju VenuesNow.
MUZIKA BEZ KONCERATA JE KAO GLEDANJE PO*NIĆA… SVE JE ISTO ALI, DA PROSTIŠ, NISI JE*O… TVRDI U NOVOJ KOLUMNI LJILJA ZDRAVKOVIĆ
– S vakcinama, boljim testiranjima, novim protokolima sigurnosti i sanacije, pametnim izdavanjem ulaznica i ostalim inovacijama, živa će se industrija ubrzati u sledećim mjesecima. Sigurni smo da ćemo u ovo vreme sledeće godine imati sasvim drugu priču i ishod – dodao je.
Samo britanska muzička industrija beleži pad od više od 85% u svim segmentima. A muzička industrija u UK jedna je od glavnih pokretača ekonomije.
Projektovani gubici od 30 milijardi dolara proizlaze iz 10,92% međugodišnje stope rasta u prvom tromesečju, poslednjem punom tromesečju pre pandemije. Gubici Pollstar Boxofficea od 9,7 milijardi dolara predstavljaju pak porast u odnosu na 8,9 milijardi dolara predviđenih u prvom tromesečju.
NAJNOVIJI NIELSEN IZVEŠTAJ: ONI NE POSTOJE VEĆ 50 GODINA, ALI NEMA VEZE… NJIHOVA MUZIKA SE I DALJE NAJBOLJE PRODAJE
Budućnost nam nudi ipak svetlo na kraju tunela – s masovnom vakcinacijom i pripremama za leto i jesen 2021. koncerti bi konačno počeli da se održavaju i privlače publiku.
Muzičari pak utehu mogu da potraže u činjenici da pandemija nije nimalo uticala na prodaju muzike u fizičkom i digitalnom obliku. Naprotiv, 2020. zbog lockdowna ljudi su imali priliku da uživaju puno više u novoj i omiljenoj muzici pa se predviđa porast od 8 do 10% prodaje za ovu godinu.
HL/Izvor: mixer.hr