Hrvatski pop bend Jinx ove godine proslavlja četvrt veka na sceni, a kompozitor, tekstopisac i gitarista Gordan Muratović (Coco Mosquito) primećuje da su postali neka vrsta atrakcije koja se ne uklapa u modernu običnost.
Naglašava da, kada rade na pesmama, pokušavaju da budu verodostojni sebi, jer teško da bi nešto drugo uspelo.
– Kao autor probam da radim ono što mi je u tom trenutku u glavi, ono što me tera i iritira, bilo u muzičkom ili tekstualnom smislu, i onda guram te nesretnike tim putem. Teško mi je da govorim o bendu i njegovom razvojnom putu, da se izmaknem iz potpuno subjektivne uloge i premestim u objektivnu. To neka rade kritičari – kazao je Muratović.
Pevačica Jadranka Baštajić (Yaya) kaže da “žive u svom balonu, rade po starim principima, izdaju albume”.
– Kada smo počinjali oslanjali smo se na retro zvuk i retro uticaje od pre 20-30 godina. Sada nastavljamo dalje u tom svom balonu, nekako funkcionišemo, verovatno to još ima neku svoju toplinu, ljudi i dalje to vole i ima nekog duha u svemu tome – rekla je Baštajić.
Ona primećuje da živimo u doba kada je zahvaljujući medijima, internetu, sve dostupno.
– Osamdesetih godina u prvi plan su izbijale najbolje stvari, same po sebi, svojim kvalitetom, danas je sve dostupno i svako pokušava da pronađe svoj put. Naš posao se bitno promenio. Ima to svoje dobre i loše strane – rekla je pevačica.
Originalnost, prema njenim rečima, više nije imperativ.
– Kada smo mi bili mlađi, postojala je težnja da se bude drugačiji, originalan, da se radi ono što pre tebe niko nije probao. To je bilo in. Danas to više nije u modi – istakla je Baštajić, a Muratović se nadovezao da je, umesto originalnosti, običnost u modi.
Jinx je prošle godine objavio novi album “Pogrebi i pomiriši” sa koga su se izdvojile numere “Jesmo li dobro” i “Maradona” koju su uradili sa Davorom Gobcem, frontmenom grupe Psihomodo Pop.
– U pesmi (“Jesmo li dobro”) se mi pitamo, pitaš sam sebe, svako sam sebe pita. To je i bila namera pesme da se svako zapita gde smo, ko smo i možda je previše filozofsko, nije u skladu sa modernom običnošću – objasnio je Muratović.
“Maradona” je pak, dodaje, drugi oblik sarkazma.
– Ta pesma jeste smešna, zato smo zvali Gobca da pomogne. On jeste dežurni komediograf hrvatske scene i sam sebe je tako brendirao mnogo pre nego što je Psihomodo Pop postao poznat. On je već osamdesetih preuzeo tu ulogu i dobro se oseća u tome. I nije mi padao na pamet niko drugi ko bi učestvovao u pesmi “Maradona” – rekao je Muratović.
Posle nastupa na Arsenal festu u Kragujevcu očekuje ih još niz festivala u Zagrebu, Tjentištu, Tuzli, Sarajevo film festival, a na pitanje da li ga interesuje filmska muzika, Muratović kaže da se “u ovim krajevima rade folklorne tematike koje njega ne zanimaju”, te radije stvara za pozorište.
HL/Izvor: Tanjug