
Na 24. izdanju Pančevačkog džez festivala, koje će se održati od 4. do 7. novembra 2021. u Dvorani Kulturnog centra Pančeva, publika će u subotu 6. novembra moći da pogleda koncerte Jelene Jovović i njene postave Jazz Junction, italijanskog sastava Francesco Bearzatti Tinissima Quartet i nemačke grupe Ark Noir.
Poslednje festivalske večeri, u nedelju 7. novembra, na programu će biti su nastupi internacionalnog sastava LIUN + The Science Fiction Band (Švajcarska/Nemačka/SAD) i solo koncert američkog gitariste Marca Ribota.
Program treće festivalske večeri će u 19:00 časova u Dvorani Kulturnog centra Pančeva otvoriti Jelena Jovović i Jazz Junction.
Poslednje dve decenije Jelena je sinomin za džez vokal na domaćoj muzičkoj sceni, a vrhunac njenog autorskog rada je album “Heartbeat” sa postavom Jazz Junction. Snažno utemeljena u najboljim momentima tradicije džez vokala, Jelena Jovović sa tih osnova diskretno nadograđuje svoj izraz post-bapom, fjužnom, fankom, pa i balkanskim melosom.

Od 20:30 u istom prostoru nastupiće italijanski saksofonista Francesco Bearzatti koji će se publici u Pančevu predstaviti sa svojim Tinissima Quartetom.
U kontrastima dinamično odsviranog, poletnog džeza koji otvoreno koketira sa pop, rok i folk muzikom, i Bearzattijeve posvete istorijskim figurama i pokretima čiji je značaj danas društveno i politički relevantan, krije se posebna čar njegovog opusa.
Bearzatti slušaoce istovremeno zabavlja i obogaćuje njihov doživljaj muzike velikim temama, a kroz pitke i komunikativne melodije i aranžmane uvodi u raskošne improvizacije u maniru najvećih majstora džeza.

Program trećeg dana festivala će u 21:50 u Foajeu KCP-a zatvoriti minhenski kolektiv Ark Noir, koji istražuje univerzum elektronske muzike u kombinaciji sa slobodom improvizacije.
Ova jednostavna i jasna odrednica kojom se bend predstavlja, pozicionira ih kao reprezente aktuelnog muzičkog trenutka, u kome više nema klasičnih muzičkih žanrova kakve smo poznavali u 20. veku.
Ark Noir se poigravaju osnovnim postulatima elektronike i kreiraju muziku koristeći klasične, žive instrumente, poput akustičnih bubnjeva, saksofona, električnih gitara i basova, ali i sintisajzera i pedala, preispitujući konvencije odnosa analognog i digitalnog u muzici poznog 20. i ranog 21. veka.

Poslednje festivalsko veče u nedelju, 7. novembra u 19:00 časova otvara postava LIUN + The Science Fiction Band, iza čijeg imena se krije duo vokalistkinje Lucie Cadotsch, dobitnice prestižne nemačke nagrade ECHO Jazz za najbolji vokal u godini kada snimila album “Speak Low”, i berlinskog saksofoniste Wanje Slavina, koji je na studijskom albumu grupe odsvirao i nasnimio ne samo saksofone, već i flautu, sintove, trubu, klarinet, perkusije, pa naposletku i ritmove.
Njima će se pridružiti i gostujući muzičari, koji u koncertnim formacijama kompletiraju klasičan kvintet. Ovaj kreativni poduhvat ujedno je i sjajna ogledna vežba o tome kako izgleda kada vedete savremene džez scene stvaraju pop muziku.

Festival će istog dana u 20:45 zatvoriti legendarni američki gitarista Marc Ribot sa svojim solo programom “Protest songs“.
Mnogima je ovaj muzičar poznat kao gitarista Toma Waitsa, a tokom nekoliko decenija stekao je status jednog od najcenjenijih muzičara na njujorškoj avangardnoj džez sceni.
Polazeći od alternativnog roka, bluza i amerikane, a potom i post-bapa, fjužna, kubanske muzike ili čak tradicionalne džez gitare u maniru Georgea Bensona, ovaj muzičar je oduvek imao istančan osećaj i pravu meru u stilskoj dekonstrukciji ovih sviračkih stilova.
Marc Ribot muzičar je nastupio na neverovatnih 300 i više albuma kao prateći muzičar, ali i na nekoliko desetina albuma vlastitih postava i autorskih projekata, u kojima je neretko izražavao svoju buntovnu stranu.
U svojim pesmama govori o prekarnoj poziciji slobodnih muzičara, ali i o gorućim političkim temama poput odnosa prema imigrantima, nezaobilaznog Donalda Trampa, ili univerzalne borbe protiv fašizma koja i dalje traje.