Izveštaj Svetske diskografske federacije: Rast globalnog tržišta snimljene muzike, fizička izdanja se vraćaju na velika vrata, streaming plaća čak 523 miliona ljudi

0
325
Oglasi
Global Music Report
Global Music Report

Globalno tržište snimljene muzike je tokom 2021. godine poraslo za 18.5%, stoji u godišnjem izvještau Svetske diskografske federacije (IFPI) koje je predstavljeno na globalnoj konferenciji za medije u Londonu. Porast je, prvenstveno, podstaknut porastom pretplata na streaming servisima, a ukupni podaci pokazuju da su ukupni prihodi za 2021. godinu iznosili 25.9 milijardi dolara. Svetska diskografska federacija je organizacija koja predstavlja diskografsku industriju u celom svetu.

Globalna prodaja muzike raste sedmu godinu zaredom u svim delovima sveta i na svakom od deset najvećih svetskih tržišta. Rast od 18.5% u odnosu na prethodnu godinu najveći je koji je ikada zabeležio IFPI. Porast prihoda od streaminga s pretplatom porastao je 21.9% koji su iznosili 12.3 milijardi dolara. Dodatni zamah rastu prihoda omogućio je i snažan rast prodaje fizičkih izdanja – što se dogodilo prvi put u poslednje dve decenije – ali i rast prihoda od prava na izvođenje.

Global Music Report
Global Music Report

Ukupni prihodi od muzičkog streaminga, koji uključuju plaćenu pretplatu i oglasimo podržano slušanje muzike na digitalnim servisima, porastao je za 24.3% i dosegao 16.9 milijardi dolara odnosno 65% ukupnih prihoda od snimljene muzike na globalnom nivou. Porast od fizičkih formata iznosi 16.1%, a prava na izvođenje (mala diskografska prava) porasla su za 4%. Porast prodaje CD-a ostvario se prvi put u ovom veku, a potražnja za izdanjima na vinilu porasla je za 51%. Prihodi od izvođenja predstavljaju 9.4% ukupnih prihoda.

Diskografske kuće kontinuirano rade na tome da se rezultati kontinuiranog rasta podstaknu u širem muzičkom ekosistemu. Svetska diskografska federacija ističe kako lokalni diskografski timovi sa svojim poznavanjem struke ulažu u lokalne umetnike i različite žanrove podržavajući njihov razvoj. Na tržištima s visokim potencijalom rasta širom Azije, Latinske Amerike i Afrike – kao i na zrelijim tržištima poput Evrope i Severne Amerike – diskografske kuće omogućuju dodatno jačanje i podsticanje kontinuiranog napretka izrazito živopisnih i raznolikih ekosistema na lokalnim nivoima, ističe se.

Global Music Report
Global Music Report

Komentarišući Global Music Report 2022, Fransis Mur, izvršna direktorka Svetske diskografske federacije, je podvukla:

– Širom sveta diskografske kuće učestvuju na vrlo lokalnom nivoz kako bi podržale različite muzičke kulture i doprinele razvoju muzičkih ekosistema u nastajanju. To čine zagovarajući lokalnu muziku i stvarajući prilike da ta lokalna muzika dosegne globalnu publiku. Kako sve više svetskih tržišta sazreva, ona se pridružuju ostalima i na taj način doprinose bogatom, međusobno povezanom globalnom svetu muzike.

– Zbog toga – objasnila je Frensis Mur – današnje muzičko tržište je najkonkurentnije otkada pamtimo. Obožavaoci uživaju u muzici više nego ikada i to na mnogo različitih i novih načina. Sve to stvara izrazito velike mogućnosti umetnicima. Oni koji se odluče za partnerstvo s diskografskom kućom, čine to kako bi imali koristi od podrške koju pružaju agilni, izrazito odgovorni globalnih timovi stručnjaka. Muzički eksperti im se posvećuju u pomoći za postizanjem kreativnog i komercijalnog uspeha, kao i izgradnji dugoročne karijere.

Kontinuirani porast prihoda od snimljene muzike znači da se industrija u apsolutnim prihodima, izraženim u američkim dolarima, popela iznad rekordnog nivoa iz 1999. godine, kada je IFPI počeo da izveštava o globalnoj prodaji muzike i kada je muzička industrija vredila 24.1 milijardu dolara, prenosi Billboard. Piratizovanjemuzike i pad fizičke prodaje su 2004. godine doveli do pada vrednosti tržišta na 14 milijardi dolara, podseća se.

Global Music Report
Global Music Report

Porast pretplatnika na streaming servisima iznosi 80 miliona i sada postoji 523 miliona korisnika koji plaćaju servise za muzički streaming u odnosu na 443 miliona koliko ih je bilo u 2020. godini. Svetska diskografska federacija navodi kako je streaming vodeći format prihoda i da je prihod od snimljene muzike porastao u svakom svetskom regionu tokom 2021. godine.

Prihodi u Evropi, drugom najvećem svetskom regionu po prihodima od snimljene muzike, porasli su za 15.4%. Radi se o naglom porastu u odnosu prethodnu godinu, kada je stopa rasta iznosila 3.2%. Sva najveća tržišta u Evropi zabeležila su dvocifreni rast: Velika Britanija (+13.2%), Nemačka (+12.6%) i Francuska (+11.8%).

Kada govorimo o posebnostima svetskih regiona, Sjedinjene Američke Države i Kanada nadmašile su stopu globalnog rasta s porastom od 22%. Samo tržište SAD poraslo je za 22%, a kanadski prihodi od snimljene muzike porasli su za 12.6%. Azija je porasla za 16.1%, a najveće tržite je Japan s porastom od 9.3%. Sledeći trendove, Azija je imala značajan udeo u prihodima od prodaje fizičkih formata i on iznosi 49.6%.

Bliski Istok i Severna Afrika su prvi put izdvojeni kao zasebna regija unutar Global Music Reporta, a doživeli su najveću stopu regionalnog rasta u svetu, a on iznosi 35%. Posebno snažan pokretač rasta bio je muzički streaming koji ima 95.3% udela na tržištu. Podsaharska Afrika, takođe prvi put izdvojena u godišnjem izveštaju, zabeležila je rast prihoda, uglavnom podstaknut streamingom, a on iznosi 9.6%. U ovom regionu je posebno snažan rast prihoda od streamovanja muzike potpomognut oglasima, a taj rast iznosi 56.4%.

Global Music Report
Global Music Report

Latinska Amerika ima jedan od najvećih udela streaminga za bilo koji region (85.9% tržišta), a stopa rasta je jedna od najvećih u svetu i iznosi 31.2%. Azija je zabeležila rast od 4.1%, a Australija (+3.4%) je ostala među 10 najboljih tržišta na svetu. Novi Zeland je zabeležio rast prihoda od streaminga što je dovelo do rasta ukupnog tržišta od 8.2%.

Deset najvećih svetskih tržišta redom čine: Sjedinjene Države, Japan, Velika Britanija, Nemačka, Francuska, Kina, Južna Koreja, Kanada, Australija i Italija.

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime