Izložba “Ritmilinije” umetnice Marije Nikolić, koja će biti otvorena danas u Galeriji Doma omladine Beograda, preispituje polje seksualnog diskursa kroz proces prevođenja autoerotskog čina u signal i numerički set podataka, a zatim u audio-vizuelna iskustva.
Kreirajući svojevrsni interfejs, ovi multimedijalni zapisi ostvaruju dijalog između intimnog subjektivnog i javnog kolektivnog. Pomoću tehnologija procesinga i dizajna podataka, apstraktan pojam poput zadovoljstva je materijalizovan i doveden u fizički svet kroz prevod koji vrši mašina, otvarajući pitanja poput utelovljenja emocija i same kiborgizacije.
Izložba mladih vajara u Dizajnerskoj četvrti Čumićevog sokačeta
Marija Nikolić (1993) je savremena umetnica iz Beograda. Završila je master studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu i magistrirala na Politehničkom univerzitetu u Milanu. Posle završetka prvog mastera, upisala je doktorske studije na istom fakultetu.
Od 2012. godine aktivno je učestvovala na više od 30 lokalnih i međunarodnih grupnih izložbi, kao i na četiri samostalne izložbe. Njena dela se nalaze u mnogim privatnim kolekcijama širom Evrope i SAD.
Osvojila je više nagrada u oblastima umetnosti, inovacija i tehnologije. Dobitnica je pet stipendija Vlade Srbije i četiri stipendije italijanske vlade, od kojih su najznačajnije “Stipendija za najboljeg studenta svih umetničkih univerziteta u Srbiji”, “Stipendija za mlade talente Ministarstva omladine i sporta” i “Zlatna stipendija” Politehničkog univerziteta u Milanu.
Decenija koja je mnogima promenila život… Otvorena izložba “Lavirint 90ih“ u Beogradu
Kritički ispitujući spektar socijalnih konstrukata i njihov psihopolitički diskurs kroz prizmu nesvesnog, borderlajna, prestupa i subverzivnog, Marija stvara u oblasti savremene umetničke prakse.
Njen stil često se opisuje kao digitalni i tradicionalni avangardni eksperiment sa elementima nadrealizma i postekspresionizma. Koristeći različite pristupe unutar formalno divergentnih medija, od fizičkog slikarstva do procesing arta, ona suočava nove i tradicionalne tehnologije istovremeno postavljajući pitanje položaja umetnosti u tehnološkom društvu.