Izložba fotografija “Ja majmun” Aleksandra Jovkovića biće otvorena u ponedeljak, 19. avgusta u 19:00 časova u galeriji O3one Art Space (Gavrila Principa 16, Beograd).
Na putovanju po Aziji, inspirisan ljubavlju prema životinjama i pod utiskom velike sličnosti između majmuna i ljudi, Aleksandar Jovković se upustio u avanturu fotografisanja portreta ovih fascinantnih stvorenja u prelepoj Svetoj šumi majmuna.
Sveta šuma majmuna (Mandala Suci Wenara Wana) je veliki prirodni rezervat majmuna sa kompleksom hramova unutar šumskog područja, a nalazi se u Indoneziji, na ostrvu Bali u drevnom gradu Ubud smeštenom u centralnom delu ostrva.
Šuma se prostire na 10 km2 i broji oko 180 različitih vrsta drveća. Samo postojanje Svete šume dokaz je mogućeg suživota u svetu prirode, jer majmuni se u ovoj sredini kreću slobodno i bez straha, živeći neposredno uz svoje bliske rođake – ljude.
Izložba Aleksandra Jovkovića nosi provokativni naslov “Ja majmun”. Ovo je zapravo precizan opis fotografija na kojima portreti majmuna neodoljivo podsećaju na likove i karaktere ljudi, čime ovaj naslov dobija dodatni i dublji smisao.
Na izložbi će biti prezentovano 6-7 velikih fotografija (formata 70 x 100cm), štampanih na slikarskom platnu.
Na svakoj od njih prepoznatljiv je i dodatni pečat autora, uočljiv u obradi, postprodukciji i umetničkom postupku koji podseća na pop-art stil.
Pored njih, biće izloženo i tridesetak radova manjeg formata i bez dodatnih intervencija koje dočaravaju atmosferu Svete šume i svakodnevni život ovih divnih i nama tako sličnih stvorenja.
Fotograf Aleksandar Jovković široj javnosti je postao poznat po izložbi “Devojka sa Ade”. Za ovu seriju radova specifična je lakoća kojom je autor uspeo da predstavi obične beogradske devojke kao nehotične top modele, u setingu koji je potpuno spontan i bez prethodne pripreme ili najave.
Zatim je usledila izložba “COSPLAYER BELGRADE! Mašta, fikcija ili stvarnost?” gde je autor uspeo da fiktivne likove smesti u nama poznato, ali za njih neočekivano okruženje, a beogradski ambijent pretvori u skoro stripovski kvadrat.
Ovoga puta Aleksandar Jovković se oprobao u sasvim drugačijoj tematici, fotografišući majmune u njihovom prirodnom okruženju i iz neposredne blizine.
Njegove fotografije spajaju autorski i dokumentaristički pristup i predstavljaju više od portreta životinja, jer nameću razmišljanje o individualnosti i karakternim razlikama.
Jovković nenametljivo povlači paralele između ljudi i majmuna, individualnog i plemenskog, realnog i imaginarnog, stranog i prepoznatljivog, uz to nam približavajući i temu ekologije i sveta čiju raznolikost treba sačuvati.