U svom istraživanju slikarskog medija Veljko Vučković bavi se problematikom korišćenja već postojećih vizuelnih predstava kao početnih tačaka u radu.
U slučaju izložbe “Ćutke postavljeno pitanje” u Galeriji Doma omladine Beograda, reč je o zamrznutim isečcima iz tri, pretežno politička, filmska ostvarenja nastala tokom prelaska iz šezdesetih u sedamdesete godine prošlog veka – “Istraga o besprekornom građaninu” (1970) režisera Elija Petrija, kao i “Z” (1969) i “Stanje opsade” (1972) režisera Koste Gavrasa.
“Arheološki” pristup umetnika Veljka Vučkovića ogleda se u biranju predložaka, njihovom stavljanju pod kritičku lupu, digitalnom preuređivanju, kao i u samom opredmećenju filmskih isečaka korišćenjem tradicionalne tehnike – ulja na platnu.
Posredi je tzv. postdigitalni umetnički gest koji obuhvata digitalno, ali u svojoj poslednjoj fazi uključuje i materijalnost.
Ovakvim postupkom autor citira prošlost sa ciljem preispitivanja današnjice, transponuje lično poimanje istorijskih činjenica, i finalno dovodi do opredmećivanja nanoseći tanke slojeve boje.
Pod uticajem pojmova kao što su aura, aproprijacija, postprodukcija, intertekstualnost, dekonstrukcija i otvoreno delo, kao i poststrukturalističke kritike autorstva, nastaju polisemički radovi, presvučeni velom misterije, čiji se sadržaj odlikuje monohromatskom, prigušenom i donekle anemičnom paletom.
Radovi iz ovog ciklusa nastali su tokom doktorskih studija na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, pod mentorstvom vanr. prof. dr Ivana Grubanova.