IFPI, međunarodna diskografska organizacija koja predstavlja muzičku industriju širom sveta, objavila je izveštaj Music Listening 2019 u kojem se ispituju načini na koji potrošači muzike u dobu od 16 do 64 godine, konzumiraju snimljenu muziku u 21 zemlji.
Najvažniji rezultati istraživanja:
- Slušanje muzike je u porastu: Ispitanici obično provode 18 sati nedeljno slušajući muziku, što predstavlja rast odnosu na 17,8 sati u 2018. To iznosi otprilike 2,6 sati, ili ekvivalentno slušanju, 52 trominutne pesme – dnevno.
- Većina ljudi (54%) o muzici se izrazilo da je “voli” ili “obožava”. Među ispitanicima u dobu 16-24 godine ovaj je procenat porastao na 63%.
- Starije starosne grupe sve više prihvataju usluge muzičkih streaming servisa. Preslušavanje audio zapisa putem streaminga beleži globalni rast, a 64% svih ispitanika pristupilo je usluzi streaminga muzike u proteklih mesec dana – za otprilike 7% u odnosu na 2018. godinu. Najveća stopa rasta angažmana je u starosnoj grupi od 35. do 64. godine, a 54% te grupe pristupilo je usluzi streaminga muzikr u proteklih mesec dana (rast od 8% u odnosu na 2018.).
- Kršenje autorskih prava ostaje izazov za muzički ekosistem. 27% svih anketiranih koristilo je nelicencirane metode za slušanje ili pribavljanje muzike u poslednjih mesec dana, dok je 23% koristilo ilegalne usluge kopiranja streama, što predstavlja vodeći oblik muzičke piraterije
Frensis Mur, izvršna direktorka IFPI, izjavila je:
– Ovogodišnji izveštaj priča nam uzbudljivu priču o tome kako ljubitelji muzike sve više slušaju muziku. U vreme kada se mediji sve više trude da se prilagode svojim korisnicima, slušaoci muzike ne samo da odlučuju da provedu više svog vremena slušajući muziku, već to rade na sve više različitih načina. Trajno partnerstvo između diskografskih kuća i umetnika temelj je na kojem je izgrađen ovaj rastući, uzbudljiv globalni svet strastvenih slušalaca muzike. Muzičke kuće rade sa svojim izvođačima kako bi im pomogle da se povežu sa fanovima širom sveta. Izveštaj takođe naglašava da dostupnost muzike putem nelicenciranih metoda ili kršenje autorskih prava i dalje ostaje stvarna pretnja. Praksa poput prebacivanja streaminga i dalje je prisutna i ne vraća ništa onima koji stvaraju i ulažu u muziku. Nastavljamo s koordinacijom projekata širom sveta za rešavanje ovog problema.
HL/Izvor: mixer.hr