Francuski elektro zvuk koji je krajem devedesetih i početkom dvehiljaditih redefinisao klupsku muziku širom sveta – zvanično je upisan na listu nematerijalne kulturne baštine čovečanstva organizacije UNESCO.
UNESCO svake godine proširuje svoj registar praksi, izraza, znanja i veština koje zajednice prepoznaju kao deo sopstvenog identiteta. Da bi bile prihvaćene, te prakse moraju imati jasno geografsko uporište i snažno društveno priznanje.
Ove godine Francuska je dobila četrnaest novih stavki – od pariske visoke mode do korzikanskog poetskog nadmetanja Chjam’è rispondi – ali je upravo upis elektronske muzike izazvao najviše reakcija u javnosti i muzičkoj zajednici.
Zatvara se Berghain, kultni berlinski klub za ljubitelje rejva, elektronske muzike i seksa
Kampanja za priznanje pokrenuta je ranije ove godine, a simbolično ju je predvodio francuski predsednik Emanuel Makron izjavom da su Francuzi “izumitelji elektra”. Iako je ta izjava izazvala polemike, s obzirom na to da su koreni elektronske muzike duboko ukorenjeni u Detroitu, Čikagu i Nemačkoj, Makronova poruka odnosila se na specifičan estetski i produkcijski pristup razvijen u Francuskoj tokom devedesetih.

Taj zvuk, obeležen disco semplovima, fanki bas linijama i visoko ispoliranom produkcijom, postao je globalni fenomen zahvaljujući albumima poput “Homework” dua Daft Punk, hitu “Music Sounds Better With You” projekta Stardust i kultnom “Moon Safari” grupe Air.
Prava vest za fanove elektronskog zvuka… U Frankfurtu se otvara Muzej moderne elektronske muzike
Emotivnu težinu ovog priznanja sažeo je Tomi Vodkran, osnivač Paris Techno Parade i predsednik udruženja Technopol, u izjavi za AFP:
– Prve suze koje sam ronio zbog elektronske muzike bile su od suzavca, u vreme kada je ona bila demonizovana. Mala suza koju danas ronim je suza radosti – jer naša muzika konačno dobija status kulturne baštine.



