Filmski centar Srbije (FCS) odobrio je sufinansiranje proizvodnje dugometražnih debitantskih igranih filmova “Emigrantkinja” i “Zubi na grbači”.
FCS je na sednici 30. jula usvojio predlog svoje Konkursne komisije i dodelio po 30 miliona dinara “Emigrantkinji” rediteljke i scenaristkinje Todorović, u produkciji Mir medija grup (Media Gropu), kao i “Zubima na grbači” reditelja Damira Romanova i scenaristkinje Marijane Vićenić, produkcije “Samo sekund”.
U “Emigrantkinji” profesorka francuskog jezika u Beogradu odlučuje da se ponaša kao emigrantkinja u sopstvenoj zemlji, a FCS je ocenio da je predložen “iskren i nepretenciozan debitantski film o emocionalnim nomadima”.
Film “Bauk” Gorana Radovanovića otvara 7. Dunav Film Fest
FCS je naveo da vampirska komedija “Zubi na grbači” vodi na “uzbudljivo putovanje iz prošlosti u sadašnjost, na momente vešto mešajući različite žanrove, stvarajući predložak za originalno i autentično umetničko delo”.
Među odbijena 27 debitantska projekta je “Nagrada” reditelja i scenariste Andreja Šepetkovskog, kome kao kritici aktuelnog stanja na pozorišnoj sceni u Srbiji, po mišljenju FSS-a, nedostaje “čvrsta uzročno posledična veza između događaja koja bi scenario učinila filmičnijim”.
Dodelom nagrada svečano zatvoren 31. Festival evropskog filma Palić
Sredstva nije dobilo ni “Dada: Prkosni svedok”, ostvarenje rediteljke Elizabete Betinski o poslednjim danima novinarke Dade Vujasinović, ubijene pod nerazjašnjenim okolnostima 1994. godine, pošto je FCS ocenio da scenario Vuka Boškovića “više spada u formu televizijske drame nego igranog filma” a, između ostalog, “ne postoji pravi zaplet”.
Za “Nebo nema boje” rediteljke Katarine Krstić, o temi hraniteljskih porodica, do sada neobrađenoj u srpskom filmu, navedeno je da bi, uz nastavak rada na scenariju Metija Kamberija i njegovo unapređenje, “u budućnosti zbog autentičnosti i angažovanja mogao dobiti podršku”.
Film “Za danas toliko” Marka Đorđevića osvojio nagradu Ernest za najbolje ostvarenje na 6. Somborskom filmskom festivalu
FCS je ocenio i da je komedija “Azil kaput”, po scenariju Ognjena Sviličića i Zorana Solomuna, a u režiji Dušana Solomuna, o azilantu koji pokušava ući u Berlin pretvarajući se da je homoseksualac, “na ivici da više podseća na vic ili anegdotu nego na zaplet dugometražnog igranog filma”.
Kod “Uprkos gravitaciji” Ružice Anje Tadić komisija je uočila “pregršt klišeiziranih rešenja”, dok je u slučaju filma “Mom najvećem pomračenju”, komisija poručila Nataliji Avramović da porazmisli o momentima vremenskih skokova i vuzuelnim referencama, dodavšio da veruju u dalji potencijal projekta.
Kako je između ostalog navedeno, film “Nova godina na starom mestu” scenarista Danila Bećkovića i Dušana Bulića, u režiji Vladimira Petrovića, je kao ortačka i novogodišnja komedija “lišen pravog zapleta”.