Energično, predano, navežbano, uigrano, posvećeno…reči su kojima se najkraće može opisati nastup finalista Osmog Beogradskog Autorskog Rock Festivala – BARF.
Deset finalista iz Beograda, Novog Sada, Negotina, Pančeva i Niša priredili su okupljenima u beogradskom Domu Omladine u nedelju uveče festival za pamćenje! U trenutku kada se čini da je krajnje vreme za smenu generacija, te neke nove rokenrol snage – ovogodišnji BARF vraća veru upravo u to da domaći rokenrol ima svoje naslednike!
Žiri je imao čini se zaista nikad teži zadatak da među odličnima izabere – najbolje. Neki od presudnih parametra su bili – muzički identitet, kvalitet interpretacije, energija i – reakcija publike.
Na scenu su prvi izašli novosađani – bend Crossover. Reč je o ekipi koja je svoj muzčki izraz jasno profilisala, uz frontmena koji snagom svog vokala i odličnom interpretacijom deluje autoritativno i ubedljivo. Svoje pesme izvode na maternjem jeziku, uz tekstove sa jakom porukom.
Crossover su zamenili beograđani – Sajki Vois, bend koji će predanim i kontinuiranim radom, svojim muzičkim kreacijama i nadamo se u budućnosti – još profilisanijom muzičkom matricom biti jedan od popularnijih na domaćoj rok sceni.
Veliki plus ovog benda je i mlada dama koja ga predvodi – sjajan vokal, izuzetnog potencijala kome za sada još uvek nedostaje tehničke usavršenosti i malo više pažnje ka – artikulaciji ispevanog teksta. I ovaj bend pesme kreira na srpskom jeziku, te priča svoju priču vešto i zanimljivo.
U zlatnu eru hard roka dekade osamdesetih godina vratio nas je beogradski (tačnije – zemunski!) bend The Rock. Siguran stav, ubedljiva interpretacija, te solidan, jasan izgovor engleskog jezika na kojem su pesme pisane doneo je ovom bendu posebnu nagradu izdavača RNR Records – objavljivanje albuma.
Iz Negotina u finale BARF-a stigli su – Sickter. U formaciji vokal-gitara-bas-bubanj, ovaj mladi bend eklektičnog izraza ispoštovao je kriterijume Festivala i zaslužno se našao među najboljima. Njihovo vreme tek dolazi, energije im ne manjka, na momente, slučajno ili ne – interpretacija, pogotovo vokalna podseća i na bend Kanda kodža i Nebojša.
Bend koji sada već godinama nastupa po festivalima i na taj način, uz kontinuirane svirke, mudro gradi svoje ime i profil jesu i – beogradske Kasirke.
Aktivni još od 2011. godine, iza sebe imaju objavljen album (2016) i kroz pesme razvijenih melodijskih linija, uz sugestivnu interpretaciju konotiraju aktuelni društveni momenat.
Da je pank itekako aktuelan publici je pokazao i prikazao upečatljiv pančevac Misha Mashina uz bend Mashtrakala. Problemi sa monitoringom sinoć nisu uticali na to da nastup ovih muzičara bude jedan od naupečatljivih i najenergičnijh.
Četvorica momaka iz Niša okupljeni u bendu Majdan na prvi pogled delovali su upeglano, fino i diskreno. Kakvi i jesu. No, energija i sila kojom su bukvalno “oduvali” Dom Omladine (nema preciznije jezičke odrednice) s pravom ih je odvojila za par koraka dalje od ostalih bendova.
Jasno profilisan muzički izraz, perfektna interpretacija, uvežbanost, odnos prema publici i reakcija iste – sve je ukazalo na to da je pred nama bend koji, ako nastavi ovim tempom, ima sve šanse da bude TAJ koji će obeležiti smenu rok generacija.
Kada je reč o upečatljivim i nezaboravnim nastupima, jedan od takvih jeste i onaj alterantivnog metal benda – Maera. Da se nalaze u nekom belom svetu, pogotovo frontmen ovog benda – bio bi Superstar.
Čak i oni kojima nije previše blizak ovaj rok subžanr nisu ostali ravnodušni prema nastupu benda Maera koji se najbolje karakteriše kao – energetska bomba.
Poslednja dva benda kojima je zaokruženo veliko finale ovogodišnjeg BARF-a bili su Amnezija i Mimo Protokola iz Beograda.
Uz podršku svim bendovima koje predvode dame, Amnezija je bend koji iza sebe ima bogato iskustvo po klubovima, ali upravo zbog raznovrsnosti žanrova koje izvode utisak je da još uvek lutaju tražeći za sebe idealan muzički mod.
Takmičarski deo festivala zatvoren je nastupom benda Mimo Protokola čiji prvi čovek – Dušan Popović u svom punk rok stilu a la Greenday, Offspring i slično uspeva da zaokupi pažnju iako je poslednji i pošalje ubedljivu muzičko-tekstualnu poruku…
Beogradski Autorski Rok Festival jedan je od nekolicine koji su suštinski značajni za negovanje i razvijanje rok kulture u zemlji u kojoj je kulturna politika skrajnuta toliko da je situacija alarmantna. Deset bendova koji su sinoć prašili u Domu Omladine dali su krv, suze i znoj. Doslovce.
Uz nijanse koje su presudile jer – takmičenje je takmičenje, opšti utisak je da su svi ostavili jak utisak, svako na svoj način. Svima njima neophodan je “vetar u leđa” i podrška – pre svega publike. Razmena energije koja se može čuti i videti na nastupima svih bendova osmog BARF-a ono je što nam svima nedostaje. Bravo za organizatore, samo napred za bendove!
Rokenrol živi!
Ili, što bismo mi iz headlinera rekli – #rokenrolsvuda.
Marija M. Karan