Džejms Hetfild otkrio najveću misteriju albuma Metallice “…And Justice for All”

0
478
Metallica/ Photo: Tim Saccenti
Oglasi

S obzirom na uspeh benda i resurse koji su imali na raspolaganju, i dalje je zapanjujuće da je Metallica imala ne jedan, već dva albuma sa izuzetno kontroverznim miksovima.

Noviji od ta dva je album “St. Anger” iz 2003. godine, koji je izazvao podeljene reakcije čak i bez svoje poznate zvučne karakteristike – bubnja koji podseća na “metalni poklopac za kantu”. Drugi album došao je 15 godina ranije, 1988. godine i zove se “…And Justice for All”.

Ne zna se ko je zabrljao na Metalikinom “…And Justice For All?”… ali snimatelj traži šansu da ispravi grešku posle 30 godina

Iako se Metallica nalazila u naglom usponu dok su snimali drugi album – zapravo, to bi bio njihov debi na MTV-u i u gornjim delovima Billboardove liste – to je ipak bilo izuzetno teško vreme za bend.

27. septembra 1986. godine, Metallica je izgubila basistu Klifa Bartona u strašnoj nesreći tokom turneje.

Pored njegovih neverovatnih sposobnosti na bas gitari, Barton je snažno uticao na muzički pravac benda.

– Klif nas je stvarno izložio kompletno novom muzičkom horizontu harmonija i melodija – prisetio se Lars Ulrih u intervjuu za Guitar World 2008. godine.

– Naš način pisanja pesama zajedno bio je veoma oblikovan oko Klifovog muzičkog doprinosa.

Bizarna smrt kultnog basiste Metallice… Na njegovom mestu u autobusu trebalo je da sedi drugi član benda

Nakon perioda tugovanja, bend je organizovao audicije za desetine novih basista, konačno izabravđi Džejsona Njusteda. Ipak, rana od Bartonove smrti bila je još uvek neverovatno sveža.

– Bilo je mnogo patnje nakon što je Klif umro, a Džejson nije imao sreće – postao nam је vreća za udaranje – rekao је gitarista Kirk Hamet za Guitar World.

– Maltretirali smo ga za toliko toga i to nije bilo baš fer.

Prvi album benda sa Njustedom “…And Justice for All” bio је obeležen sve progresivnijim i tehnički složenijim pristupom – kao i gotovo nečujnim bas delovima.

Metallica – And Justice For All, cover

Sa čvrstim imidžom benda, bizarna odluka o miksanju dugo se smatrala elaboriranim načinom da se isprovocira njihov najnoviji član. Međutim, Džejms Hetfild tvrdi da to nije bio slučaj.

– Bas [na …And Justice for All] bio је prikriven iz dva razloga – rekao је Hetfield za Guitar World. Prvo, Džejson često duplirao moje ritam gitarske delove pa mi jе bilo teško da kažem gde moja gitara počinje a njegov bas prestaje. Takođe moj ton na ‘Justice’ бio je је veoma ‘scooped’ – svi niski i visoki tonovi bez skoro nikakvog srednjeg opsega.

– Kada su moji ritam delovi stavljeni u miks, zvuk moje gitare “pojeo” jе sve donje frekvencije. Džejson i ja smo se stalno borili zа isto mesto u miksu.

Ali, Njusted nije zaboravio…

– Ne mogu da objasnim koliko tuge sam nosio – i još uvek nosim – zbog tog albuma – rekao je basista.

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime