Prema tvrdnjama brojnih istoričara roka, 28. 10. 1977. počela je nova revolucija u rok kulturi.
Tog dana je objavljen prvi i jedini album engleske punk grupe The Sex Pistols pod nazivom “Never Mind the Bollocks, Heres the Sex Pistols” i mnogo toga je krenulo novim tokom.
Album je već nazivom izazvao kontroverze zbog reči “bollocks” (muda), ali značajnije od toga – ovaj LP je postao ekstremno važan u istoriji roka, dobivši centralno mesto u punk-revoluciji, koja je 1977. počela presudno da menja formu i izraz žanra.
Uticajni New Musical Express desetak godina kasnije je “Never Mind the Bollocks” proglasio 13. najvećim albumom svih vremena, da bi mu ’93. dodelio i treću poziciju. Amerikanci su, takođe, prihvatili globalni značaj Sex Pistolsa i u izboru Rolling Stonea album je proglašen drugim najvažnijim albumom u prethodnim decenijama, odmah iza “Sgt Peppers” Beatlesa.
Udarne numere, “God Save the Queen” (Bog čuva kraljicu) i “Anarchy in the U.K.” (Anarhija u Ujedinjenom Kraljevstvu), već su se ranije pojavile kao singlovi i ako je naslov albuma izazivao sablazan (odnosno, čak i neuspeli pravni postupak), tek su ove pesme užasnule britanski establišment. Proglašene su atakom na monarhiju, britansko civilno društvo, institucije, socijalni poredak i moral uopšte.
Gitarista grupe, Stiv Džons i pevač Džoni Roten uljudno su objasnili da “God Save the Queen” nije udarac kraljici – ali jeste kraljevskoj kući i britanskoj vladi generalno. Očekivano, BBC je odbio da emituje pesmu, ali to nije bilo bitno za prodaju albuma i popularnost Sex Pistolsa.
[infobox title=’Džoni je video Fredija…’]U londonskom Wessex Sound studiju, gde su Sex Pistols snimali album, u prostoru do njih i grupa Queen je snimala svoj album “News of the World” sa slavnim pesmama “We Will Rock You” i “We are the Champions”, a jednog dana dogodilo se nešto neverovatno. O tome je pričao Džoni Roten: Brajan Mej me pitao da li bih otpevao neke prateće vokale, ne sećam se u kojoj pesmi, i uradio sam to, ali, dođavola, bilo je neverovatno čuti način na koji je Fredi Merkjuri snimao svaku liniju odvojeno – ponekad samo reč – i onda bi ih editovali.
Ova epizoda je malo u koliziji sa odnosom punkera prema mainstream zvezdama. A da ne govorimo da li bi Roten poziv prihvatio da je znao za pesmu “Sheer Heart Attack” na tom album, koja je refleksija na muzičare koji su mislili da su bendovi poput Queena previše samopouzdani, odnosno izraz stava Rodžera Tejlora da su mnogi punk bendovi iz 1970-ih imali vrlo malo talenta.[/infobox]
Posle izdavanja albuma “Never Mind the Bollocks” Sex Pistols su planirali internacionalnu turneju i njen je početak bio osam zakazanih koncerata u Engleskoj. Četiri su otkazana zbog političkog pritiska. Na Božić su svirali u Hadersfildu i pre večernjeg nastupa izveli su matine za decu bez roditelja i radnike bez posla, a to su bili poslednji koncerti originalnog benda u domovini.
Pevač Džini Roten i basista Glen Metlok su 40 godina posle izlaska “Never Mind the Bollocks” u jučerašnjem izdanju magazina Rolling Stone na zanimljiv način analizirali pesmu po pesmu.
Ako vas zanima, ovo je link.
Izvor: glas.ba