Američki programer Džastin Rozenštajn, autor jedne od najslavnijih ikona na planeti poznate kao “like”, danas se kaje zbog svog izuma i smatra da je ta opcija počela da ugrožava mentalno zdravlje ljudi.
Rozenštajn je u maju 2007. napustio Google i postao vodeći inžinjer u Facebooku, blisko sarađujući sa Markom Zukerbergom na unapređenju stranica ove vodeće društvene mreže, pa je tako kreirao opciju “like”.
Taj sada planetarno slavni “palac gore” doneo mu je bogatstvo izraženo u stotinama miliona dolara, ali se danas 34-godišnji programer kaje se zbog svoje inovacije.
“Like” nije samo najčešće korištena opcija Facebooka, već je postao simbol modernog socijalnog življenja, do te mere da su se roditelji počeli davati deci ime Like, kao što je pre nekoliko godina uradio jedan izraelski par uz objašnjenje da je to “moderni ekvivalent tradicionalnom imenu Ahava, koje znači ljubav”.
A “like” je, smatra Rozenštajn, proizveo globalnu zabludu, daleko od svake ljubavi. Milioni korisnika Facebooka postali su zavisnici od broja lajkova, zanemarujući činjenicu da većina dobijenih palaca gore ne znače ništa, da postaju stvar rutine, da se na oznaku klikne reda radi i bez pronicanja u sadržaj objavljenog posta.
Vrediš koliko lajkova dobiješ – postala je prava masovna i histerična opsesija.
Jedna studija iz 2016. pokazala je da što više vremena mladi provode na socijalnim mrežama toliko se povećava verovatnoća da će postati depresivni.
Prevedeno: malo lajkova koje dobijemo od ”prijatelja” čini nas nesrećnim, a previše lajkova je obmana za naše samopouzdanje.
– Svi postaju polako poremećeni – kaže Rozenštajn, koji Facebookove lajkove vidi kao pseudo-zadovoljstvo, jednu od mnogih karakteristika koje doprinose onome što kritičari Silikonske doline opisuju kao novu “ekonomiju pažnje”.
Izvor: glas.ba