Činjenica je da će poreski planovi Džoa Bajdena – ako prođu kroz američko zakonodavno telo – znatno povećati porez na kapitalnu dobit za muzičare čije pesme privlače prodajnu cenu veću od milion dolara.
Tu je i činjenica da streaming nastavlja da raste u diskografsoj industriji, što dovodi do ružičastih projekcija poput onih Goldman Sachsa… a, uz to, podstiče frenetično tržište muzičkih prava. I, naravno, postoji činjenica da višestruki udeli u akviziciji nikada nisu bili veći, jer jaki finansijski igrači kao što su Hipgnosis Songs Fund, Concord i Primary Wave vode bitku s glavnim akterima, a to su Universal Music Group, Sony Music Group i Warner Music Group, objašnjava Music Business Worldwide.
Dilan prodao sve svoje pesme… Universal otkupio kompletan katalog za 300 miliona dolara
I dalje se spekuliše koliko su ove činjenice uticale na odluku Boba Dilana da proda svoj katalog pesama (uključujući oba udela, publisherski i autorski) UMG-u, za cenu za koju izvori MBW-a tvrde da iznosi između 300 i 400 miliona dolara, ali sigurno je da su ih svi pravni predstavnici bivšeg gospodina Zimermana dobro razmotrili.
Sad je jedan od Dilanovih savremenika iz 60-ih – Dejvid Krozbi iz Crosby, Stills & Nash – otkrio da je i on u procesu prodaje svog kataloga pesama najvišem ponuđaču. Međutim, Krozbijeva motivacija za to prilično je razočaravajuća, ujedno i oštar podsetnik da muzički posao u 2020. godini ne znači obogaćivanje na nivou mašte za svakog etabliranog umetnika.
Pozivajući se na vest o Dilanovoj prodaji kataloga za devet cifara, pevač i autor pesama Krozbi objavio je 7. decembra na Twitteru: “I ja prodajem svoje… Ne mogu da radim… Streaming mi je ukrao novac od izdavaštva”.
Dodao je: “Imam porodicu i hipoteku i moram da se brinem o njima, tako da je to moja jedina opcija… Siguran sam da i ostali osećaju isto”.
Može li da se zaradi od streaming servisa? Novo britansko istraživanje kaže – NE!
Krozbi je dodatno pojasnio svoje komentare, tvitujući u vezi s odlukom da proda svoj katalog: “Da možemo biti plaćeni za objavu albuma i da sviramo uživo, ne bismo to radili. Niko od nas”.
Njegova rečenica: “Siguran sam da i ostali osećaju isto” verovatno je referenca na njegove kolege iz CS&N-a, Stivena Stilsa i Grejema Neša.
Krozbijeva tvrdnja da mu je “streaming ukrao novac od izdavaštva” ne zahteva takvu pretpostavku, jer je reč o umetniku koji je dugogodišnji kritičar streamnig servisa poput Spotifyja. U avgustu 2018. Crozbi je sarkastično tvitovao: “Neka vaša pesma bude puštena milion puta i dobićete manje od 5 dolara. Čini se pošteno”.
Kriza trese, lupa, udara… Debi Hari i Kris Stajn prodali prava na sve pesme grupe Blondie
Kako navodi Music Business Worldwide, najveća prosečna stopa licencne naknade za jedan stream u ovom trenutku iznosi 0,019 američkih dolara iz Napstera / Rhapsodyja, prema krozbiju. Najniže prosečne stope po streamu došle su s YouTubea (0,00069 dolara), Pandore (0,00133 dolara), Amazona (0,00402 dolara) i Spotifya (0,00437 dolara).
Kad je jedan fan tvitovao “Nadam se da ste dobili istu ponudu koju je dobio i Bob!”, pozivajući se na otkup Dilanovih prava od Universala, Krozbi je odgovorio: “Nema šanse”.
A kad je drugi tvitovao: “Zar ne vrediš milione? Je li ovo poput Metallica koji se žalila na Napster?”, Krozbi je jednostavno odgovorio: “Ne vredim”.
HL/Izvor: ravnododna.com