Na vanrednoј sednici skuštine Sokoja, doneta je izuzetno značajna odluka za dalje poslovanje ove Organizacije koja štiti prava muzičkih autora.
Odluka je usvojena velikom većinom glasova i tiče se sprovođenja u delo Strategije izrade novog informacionog sistema.
Direktor Sokoja Dejan Manojlović ističe da je to kapitalna stvar za sve kompozitore, tekstopisce i aranžere.
– U nedelju, 26. decembra 2021. godine održana je elektronskim putem, vanredna sednica aktuelnog saziva Skupštine Sokoja. Predhodno je po istom dnevnom redu bila zakazana sednica Skupštine, uz direktno prisustvo skupštinara, ali zbog snežnog nevremena, tog 12. decembra, nije mogla da bude održana. Na ovaj način, u radu Skupštine, učestvovalo je 145 članova od ukupno 244 koliko ona broji. Od velikog je značaja bilo da se sednica održi u protekloj kalendarskoj godini, jer su krucijelne tačke bile donošenje odluke o Strategiji informacionog sistema i usvajanje izmena Plana raspodele koje će važiti za prethodnu godinu. Odluci da se krene sa novom strategijom informacionog sistema, koja je doneta velikom većinom od 134 glasa ZA, prethodila su četiri plenuma, dva uz živo prisustvo zainteresovanih članova, a dva putem video uključenja, na kojima se raspravljalo o značaju njegovog uvođenja za budućnost rada organizacije. Upravni odbor je to prethodno, kroz ozbilnu raspravu i diskusiju, u potpunosti podržao. Osim ovakve komunikacije, važno je da članovi Sokoja znaju da svi oni mogu neprekidno, tokom godine, da komuniciraju sa rukovodećim ljudima iz menadžmenta ili upravnog odbora. Mi prihvatamo svaki dobronameran i koristan savet, neprekidno smo otvoreni za svaki konstruktivan dijalog. U svakom slučaju sa realizacijom usvojene Strategijom krećemo već u januaru – kaže Dejan Manojlović, direktor Sokoja.
Novi informacioni sistem u budućnosti kontrolisaće IT inžinjeri Sokoja.
– Na prvoj sednici Upravnog odbora Sokoja u ovoj godini, biće doneta odluka o formiranju komisije koja će se baviti izborom vendora, to jest strateškog partnera ili još preciznije izvođača radova. Usvojenom Strategijom smo se opredelili za IT kompanije srednje veličine koje imaju zaposlenih do 50 programera,jer mislimo da upravo takve odgovaraju profilu i potrebama Sokoja. Za velike IT kompanije mi smo sitan posao, oni uglavnom rade velike banke, osiguravajuća društva, telekomunikacione kompanije. Nama je značajno da se izabrana kompanija potpuno posveti našim zahtevima i problemima, da ukoliko se razboli jedan programer da ga lako zameni drugi. Mi planiramo da se ovaj projekat završi za dve ipo godine, najkasnije tri. Do tada bi svi moduli potrebni za naš operativni rad trebalo da budu popravljeni ili zamenjeni. Planirano je da bužet ovog projekta bude oko milion i dvestotine hiljada evra, što Sokoj može finansijski da podnese u tri godine. Amortizacija takvih sistema uvek traje nekoliko godina. Naravno, usput ćemo pokušavati da apliciramo i za donacije, kao i moguću pomoć našeg strukovnog sektora. Mi ćemo uz pomoć ovog sistema svakako smanjiti mnoge troškove koje sada imamo, uključujući i broj kadrova. Povećanje kadrova će biti isključivo u IT sektoru Sokoja, jer je opredeljenje da znanje o informacionom sistemu ostane u Sokoju i pod njegovom kontrolom. U ostalim sektorima, smanjili smo broj zaposlenih sa 75 na 71, a ove godine još zaposlenih ide u penziju. Polako će informacioni sistem zamenjivati neke od njih, te će ostati više novca za raspodelu autorima i članovima. Ovaj plan će u potpunost podržati i prihodi Sokoja, oni su potpuno stabilni. Nadamo se da će po okončanju epidemije Kovida oni biti i veći, a i mi u Sokoju i inače stalno radimo na tome da ih povećamo– kaže Manojlović.