Da li smo povezaniji, a usamljeniji nego ikad? EXIT i UNICEF nastavili kampanju posvećenu mentalnom zdravlju mladih, pridružili se evropski festivali

0
221
Exit 2019/ Photo: AleX
Oglasi

EXIT fondacija i UNICEF, u sklopu dugoročne saradnje, nastavljaju kampanju koja brigu o mentalnom zdravlju mladih, pogotovo u digitalnom dobu, pozicionira među ključne teme današnjice. Kampanja je lansirana na Exitu 2023, s fokusom na digitalnoj zavisnosti, a sada se ta tema produbljuje pitanjem koliko smo zapravo povezani, iako svakodnevno komuniciramo putem digitalnih platformi.

LAST ADORED, Exit promo

Važnost ove kampanje prepoznala je i asocijacija evropskih festivala YOUROPE, čiji su deo globalno poznati festivali kao što su Roskilde, Primavera Sound, Boom, Mad Cool, Pukkelpop, Sziget i mnogi drugi, iz 29 zemalja članica. Tako se YOUROPE na Exitovu inicijativu priključio kampanji i sada već međunarodnom talasu dizanja svesti o važnosti brige o mentalnom zdravu mladih i pozitivnom uticaju koji u tom smislu imaju festivali i događaji uživo.

LAST DANCED, Exit promo

Kada smo poslednji put „viđeni na mreži“ („last seen“), da li smo onlajn ili ne – postale su jedne od glavnih informacija koje neko želi da sazna o nama na društvenim mrežama i drugim platformama za komunikaciju. EXIT i UNICEF nas ovom kampanjom podsećaju na važnost sledećih pitanja: kad smo poslednji put doživeli autentično životno iskustvo, kada smo se poslednji put osećali voljeno, kada nas je poslednji put neko poljubio i zagrlio, kada smo zadnji put plesaliOstanimo u suštinskom kontaktu i živimo uživo – poručuju ove dve organizacije i postavljaju pitanje: da li smo danas, paradoksalno, u isto vreme povezaniji i usamljeniji više nego ikad?

LAST KISSED, Exit promo

Internet i društvene mreže omogućili su nam komunikaciju u svakom trenutku, ali su istovremeno doveli do snažnog otuđenja. Razmera usamljenosti na globalnom nivou je tolika da ju je Svetska zdravstvena organizacija (SZO) proglasila gorućom zdravstvenom pretnjom. S druge strane, sama suština muzičkih festivala je upravo da pruže pravo, autentično, moćno iskustvo, uz suštinsku interakciju s ljudima. Imajući u vidu potencijal samo jednog velikog festivala, postaje jasno koliki uticaj on može da ima na dugoročnu dobrobit stotina hiljada pojedinaca, pa i čitavih generacija.

LAST HUGGED, Exit promo

EXIT i UNICEF nastoje da ukažu na ogroman značaj kontakta uživo za mentalno zdravlje, pogotovo u digitalnom dobu kod mladih ljudi. U sklopu kampanje postojaće niz aktivacija i zona na događajima koje organizuje EXIT, počevši već od Sea Star festivala sledećeg vikenda. Takođe, na Exitovu inicijativu, ovu kampanju podržala je i najvažnija asocijacija evropskih festivala YOUROPE, putem svoje platforme „Future-Fit Festivals“ (3F). Tako će ova važna tema brige o mentalnom zdravlju mladih u digitalnom dobu, doći do stotina hiljada festivalskih posetilaca.

LAST LOVED, Exit promo

Podsećamo, EXIT fondacija i UNICEF su 29. juna prošle godine, na Exitov rođendan, započeli višegodišnju i sveobuhvatnu saradnju, koja je usmerena na podizanje svesti o važnosti brige o mentalnom zdravlju mladih. Ovo je jedna od najvažnijih tema današnjice jer narušeno mentalno zdravlje predstavlja vodeći uzrok bolesti, invaliditeta i socijalne isključenosti, dok su istinski razgovor, bliskost i povezanost jedni od ključnih resursa za njegovu stabilnost.

Baby Lasagna otvara Exit… Apsolutni favorit evrovizijske publike stiže na Petrovaradinsku tvrđavu

Početak kampanje, pod nazivom „Živi uživo“, i sa sloganom „Story istekne, a prava priča je tu za ceo život“, bio je fokusiran na digitalnu zavisnost i hitno skretanje pažnje na alarmantne razmere koje je ona dostigla.

LAST SEEN, Exit promo

Otuđenost, usamljenost, depresivnost, anksioznost, digitalno nasilje i zlostavljanje, doživljaj nevažnosti i nestabilna slika o sebi – samo su neke od svakodnevnih tema u psihoterapijskoj praksi. Stvaranje kompletnog digitalnog identiteta nasuprot stvarnom, iluzija povezanosti i prijateljstva bez istinske bliskosti, dovela je do toga da su mladi ljudi usamljeniji, depresivniji i anksiozniji možda više nego ikada. Kampanja je usmerena pre svega ka njima, ali i ka svima koje zanima tema mentalnog zdravlja.

Svima njima dostupan je sajt lifeislive.org, koji će tokom ove dugogodišnje akcije biti ispunjen edukativnim sadržajima. Kampanja usmerava i na UNICEF-ovu i OPENS-ovu platformu svejeok.rs, na kojoj se nalaze korisne informacije o problemima s kojima se mladi susreću i proverenim načinima za njihovo rešavanje. Platforma SVE JE OK nudi mladima edukativne i interaktivne tekstove, a ukoliko osete potrebu, mogu anonimno i besplatno da razgovaraju sa stručnjacima putem četa, telefona ili da dogovore onlajn savetovanje u okviru sekcije PODRŠKA.

 

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime