Na današnji dan, 12. septembra 2003. godine, u 71. godini života, preminuo je Čovek u crnom, Džoni Keš.
Džoni Keš je bio američki kantautor i glumac koji se smatra za jednog od najuticajnijih muzičara 20-og veka. Iako je najpoznatiji kao kantri pevač, Džoni je ostavio uticaj i u mnogim drugim muzičkim žanrovima, kao što su rokenrol, bluz, folk muzika i drugi. Zbog ovakve žanrovske svestranosti njegovo ime nalazi se u kući slavnih rokenrola i kući slavnih kantri muzike.
Tokom karijere je izgradio identitet Čoveka u crnom, usamljenog pobunjenika.
Neki od njegovih najvećih hitova su “Walk the line”, “Ring of fire”, “Don’t take your guns to town” i “Man in black”.
Kako mu je karijera napredovala, tokom 50-ih godina je Keš počeo sa zloupotrebom alkohola i amfetamina, a u kasnijem intervjuu je otkrio da je probao svaku drogu koja postoji.
Tokom nastupa u Ontariu 1968. godine, Keš je na bini zaprosio Džun Karter iz poznate muzičarske porodice Karter, sa kojom je godinama zajedno nastupao i dobio sina Džona Kartera Keša 1970. godine.
Posle 35 godina braka, Džun Karter je 2003. godine preminula, a Keš je samo četiri meseca kasnije otišao za njom.
Kao poslednje remek delo i po mnogima sopstveni epitaf, Keš je snimio obradu pesme “Hurt” Nine Inch Nailsa.
Džoni Keš je bio vrlo religiozan. Proučavao je Bibliju, a napravio je i audio snimak Novog Zaveta, koji traje više od 19 sati.
Napisao je i jedan hršćanski roman “Čovek u belom”, o životu sv. Pavla, koji je postao bestseler.
Njegov život bio je pesma ljubavi i gubitaka, strasti i lomova. Teško detinjstvo, a kasnije i burne borbe sa zavisnošću učinile su da dobije naklonost grešnika u potrazi za spasenjem, kao i onih koji su se borili sa sopstvenim demonima i bili u svome mraku.
https://www.youtube.com/watch?v=Lq0fUa0vW_E
Život Džonija Keša dobio je, posle nekoliko filmskih i dve književne, i stripovanu verziju. Za nju se pobrinuo nemački autor Rajnhard Klajst, koji u svom opusu već ima biografije Kastra i Prislija.
Rajnhard Klajst je na zanimljiv način predstavio priču o verovatno najvećem kantri muzičaru, i to iz ugla jednog velikog Kešovog obožavaoca i bivšeg zatvorenika u Folsomu gde je Keš nastupao. Radnja stripa se najviše osvrće na Kešovu zavisnost, vezu sa Džun Karter, i naravno njegov nastup u pomenutom zatvoru.
HL/Izvor: cdm.me