U poslednjih nekoliko godina kapaciteti Exit festivala stavljeni su u funkciju jedinstvenog cilja – zaštite planete i celokupnog života na njoj.
Na ovogodišnjem izdanju festivala, Fondacija Exit će u saradnji s drugim organizacijama imati više ekoloških kampanja i akcija.
Recikliraj i osvoji
Fondacija Exit, Heineken Srbija i Ekostar Pak na Exitu 2021. predstaviće jedinstvenu eko akciju Go Green & Enjoy Exit 2.0 Responsibly, u okviru koje će posetioci imati priliku da doprinesu zelenijem festivalu i podizanju ekološke svesti.
Tokom sva četiri dana festivala, posetioci koji skupe sedam ili 15 plastičnih čaša, limenki ili PET flašica, dobiće zanimljive poklone ili besplatno Heineken pivo, kao nagradu za brigu o životnoj sredini i promociju reciklaže.
Za ovu priliku biće postavljene dve reciklažne stanice: između Main stagea i Dance arene, i na State of Exit zoni.
Posle svake festivalske večeri, reckilažna kompanija Ekostar pak postaraće se za to da se prikupljeni reciklažni otpad reciklira u nove limenke ili nove proizvode.
Ova zanimljiva akcija u kojoj posetioci doprinose procesu reciklaže prvi put se organizuje na velikom festivalu kod nas, a po ugledu na praksu koja postoji na festivalima u Evropi.
Takođe, kao i prethodnih godina, na State of Exit Zoni posetioci koji prikupe limenke moći će da učestvuju u stvaranju Pixelate tj. umetničkog murala sastavljenog od limenki, koji se realizuje u saradnji sa Recan fondacijom.
Nastupi pobedika HEMI muzičkih nagrada na Exitu
Na ovogodišnjem Exitu festivalu publika će na Fusion bini imati priliku da gleda nastupe pobednika ovogodišnjih HEMI muzičkih nagrada – grčkog alternativnog rok sastava Deaf Radio (10. jula) i slovenačke disko-pank grupe Koala Voice (11. jula), kao i polufinalista HEMI konkursa – srpskog benda Dogs in Kavala (9. jula).
Oni su izabrani posle šest izuzetnih meseci saradnje, sastanaka i okupljanja, šest radionica, devet neverovatnih izložbenih događaja i 49 uspešnih mentorskih sesija u sklopu HEMI projekta u čijem radu učestvuje i EXIT fondacija.
Za izbor pobednika konkursa bio je zadužen međunarodni žiri sačinjen od 27 članova.
HEMI Music Awards (HMA) je program koji sufinansira Kreativna Evropa za talentovane umetnike, koji žele da razviju međunarodnu karijeru i kojima je cilj da dosegnu nova tržišta i novu publiku.
HMA organizuje Hub for the Exchange of Music Innovation (HEMI), evropska inicijativa čiji je cilj podrška umetnicima i ljudima zaposlenim u muzičkoj industriji iz Češke, Estonije, Grčke, Mađarske, Severne Makedonije, Poljske, Rumunije, Srbije i Slovenije.
State of Exit zona
Posetioci će tokom festivala na ovoj zoni pored reciklažnih stanica moći da posete prostor posvećen promociji odgovorne konzumacije, u okviru koje će imati priliku da učestvuju u aktivacijama u vezi sa ovom temom, koja je od posebnog značaja za kompaniju Heineken Srbija, i da se dobro zabave.
Takođe, moći će da se upoznaju sa programima za mlade OPENS2019, da učestvuju u U-reportu za mlade UNICEF-a, i imaće priliku da se druže sa Young Europeans Ambasadors – grupom uspešnih mladih influensera sa zapadnog Balkana koji će promovisati evropsku budućnost i zajedništvo mladih Zapadnog Balkana.
Kampanja za vakcinaciju mladih
Na samom festivalu se nastavljaju se aktivnosti kampanje “Neću više“ za promociju vakcinacije kod mladih. Više info na: vracamozivot.rs