Formula 1 očigledno više ne želi da bude samo sport, već spektakl koji spaja adrenalin, luksuz i dobru muziku.

U potrazi za mlađom publikom, čelnici F1, predvođeni Stefanom Domenikalijem, odlučili su da “otvore vrata” rokenrolu, i to doslovno – najavljeno je da će Metallica svirati 30. novembra na stazi Lusail, posle Velike nagrade Katara.
I Kijanu Rivs u svetu Formule 1… Glumac u novoj seriji istražuje šta se stvarno desilo u čuvenoj sezoni 2009. godine
Za sve fanove koji imaju ulaznice za trku, koncert će biti besplatan. A to nije sve: legendarni metalci nastupiće i 7. decembra, posle finalne trke sezone u Abu Dabiju.
Nije im to prvi put – bend je već svirao za ljubitelje brzine i mirisa benzina, ali ne uvek sa srećnim ishodom. Podsećanja radi, koncert Metallice u Indiji 2011. godine završen je neredima nakon što su organizatori otkazali nastup zbog “tehničkih problema”, a publika je demolirala binu i opremu.

F1 postaje festival zabave
Ideja da se sport pretvori u zabavni događaj pokazala se uspešnom – poslednje trke sezone pretvaraju se u prave muzičke festivale. Tako je u Singapuru, odmah nakon pobede Džordža Rasela, koncert održao Elton Džon, koji je iako u penziji i sa ozbiljnim problemima sa vidom, pevao pred više od 70.000 fanova. Na istom događaju nastupili su i Foo Fighters, a ranijih godina publiku su zabavljali Red Hot Chili Peppers, OneRepublic, Maroon 5, Black Eyed Peas, Clean Bandit, The Killers i Take That.
I filmski i muzički hit… “F1®THE ALBUM” strimuje se F1 brzinom
Domenikali otvoreno priznaje da Formula 1 više nije samo sport, već deo šire industrije zabave:
– Takmičimo se za pažnju publike sa filmovima, podkastima i koncertima. Da bismo opstali, moramo da se menjamo – izjavio je Italijan, koji je rođen upravo u Imoli – stazi koja bi zbog novih pravila mogla ponovo da ispadne iz kalendara.
Metallica najavila datume turneje za 2026. godinu, ponovo nas nema na spisku, moraćemo do Budimpešte ili Bukurešta
Dok tradicionalisti kritikuju napuštanje starih staza i “prodaju duše” modernom marketingu, podaci pokazuju da nova generacija fanova traži brze, vizuelno privlačne sadržaje – i ne mari previše za istoriju ili lokaciju trke. Domenikali to zna, pa Formula 1 sve više liči na savršeno režirani koncert, gde motor, reflektori i gitare sviraju u istom ritmu.