Na 24. Pančevačkom Jazz Festivalu, koje će se održati od 4. do 7. novembra 2021. u Dvorani Kulturnog centra, publika će moći da pogleda 11 koncerata internacionalnih sastava muzičara iz Srbije, SAD, Italije, Grčke, Bugarske, Austrije, Hrvatske, Meksika, Japana, Australije, Nemačke i Švajcarske.
Festival će u četvrtak 4. novembra otvoriti koncerti postave Blazin’ Quartet našeg bubnjara Srđana Ivanovića, i mladih nada američkog džeza – vibrafoniste Džoela Rosa i saksofonistkinje Lakešie Bendžamin.
Prve festivalske večeri, 4. novembra u 19:00 časova, nastupiće internacionalna postava Blazin’ Quartet, koju predvodi bubnjar Srđan Ivanović.
Ovaj sastav je diskografski debitovao 2009. godine, a pažnju domaće javnosti prvi put je privukao posle objavljivanja albuma “Jalkan Bazz” koji je producirao Rambo Amadeus. Srđan Ivanović u međuvremenu se preselio iz Holandije u Francusku, a Blazin’ Quartet je promenio nekoliko inkarnacija, pre nego što je obavio za sad poslednji album “Sleeping Beauty”.
Ako bismo Jalkan Bazz posmatrali kao postavljanje snažnih temelja autorskog izraza, u kome je balkanski melos bio tretiran kroz odnos sa modernom džez ritmikom, elektronikom i gramofonima, ovo izdanje predstavlja Ivanovića kao majstora lirike i suptilnih emocija.
Ivanović ovde predstavlja sebe kao diskretnog, ali samopouzdanog lidera iz senke, istovremeno predstavljajući grčkog trubača Andreasa Polizogopoulosa kao svojevrsnu sviračku zvezdu benda i muzičara koji bi mogao da ostavi značajan trag na evropskoj džez sceni.
U nastavku večeri, u 20:30 nastupiće američka postava Joel Ross Good Vibes. Sa 26 godina, Džoel Ros je već danas jedan od vodećih vibrafonista savremenog džeza.
Kao dečak svirao je bubnjeve u crkvenom bendu, da bi koju godinu kasnije prešao na vibrafon, a uz ova dva instrumenta svira i klavir na kome često komponuje.
Ova raznovrsnost Rosu je donela širinu vidika i razumevanje uloge svakog od instrumenata u bendu, kao i želju da ih ravnopravno uključi u svoju aranžersku viziju.
Do sada je snimio dva studijska albuma, i to oba za legendarnu izdavačku kuću Blue Note, koja je prepoznala generacijski talenat.
Rosova muzika na ovim izdanjima je pre svega lirična, topla i humana, a njen emotivni učinak nadilazi veštinu aranžmana u duhu najboljih tendencija savremenog džez mejnstrima.
Koncertno veče prvog dana 24. Pančevačkog džez festivala zatvoriće u 22:10 američka saksofonistkinja Lakeša Bendžamin, koja će predstaviti svoj projekat i istoimeni album “Pursuance – The Coltranes“.
Iako je diskografska karijera Bendžamin počela još 2012. godine, vrlo je verovatno da će 2020. ostati upamćena kao prelomna u njenoj karijeri.
Te godine je ova saksofonistkinja proglašena za muzičarku u usponu po izboru američke Asocijacije džez novinara, dok je u izboru kritičara magazina Downbeat izabrana za zvezdu u usponu na alt saksofonu. Bila je to i godina u kojoj je objavljen album “Pursuance: The Coltranes”, smelo izdanje sa mnogo slavnih gostiju na kome se Lakeša upustila u sopstvenu interpretaciju dela Džon i Alis Koltrejn.
Talentovana saksofonistkinja, koja je prethodno gradila karijeru kombinujući džez izraz sa fank, soul i R’n’B tradicijom, uspešno je ovladala stilskim odlikama muzike Koltrejnovigh, ali je u svom omažu našla i pravu meru između podražavanja i autorske reinterpretacije njihovih dela.
Pančevački džez festival održava se u organizaciji Kulturnog centra Pančeva, uz pokroviteljstvo Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Grada Pančeva i kompanije Brose kao generalnog sponzora.