Home»Kultura»Crnogorska kulturna mreža u kampanji “Bez podela” sve obukla u narodne nošnje, a Rome – u đubretarske uniforme

Crnogorska kulturna mreža u kampanji “Bez podela” sve obukla u narodne nošnje, a Rome – u đubretarske uniforme

Kampanja "Bez podela" podelila Crnu Goru, a izvinjenje je - čista komedija

6
Shares
Pinterest Google+

Nevladina organizacija Mladi Romi iz Herceg Novog najoštrije je protestovala, osudila i poručila da su zabrinuti negativnom kampanjom Crnogorske kulturne mreže (CKM) pod nazivom “Bez podela”, za koju kažu da najteža uvreda i poniženje za romsku populaciju.

Na fotografijama i bilbordima ove kampanje Romi su jedini predstavljeni u komunalnim uniformama, dok su ostali narodi u Crnoj Gori predstavljeni u narodnim nošnjama.

Oni su pozvali sve društvene aktere koji se i bave unapređenjem položaja romske zajednice da ih suštinski uključe, iskažu i promovišu solidarnost, odgovornost, kvalitetno i dobro upravljanje kako ovakvih primera ne bi bilo.

Kampanja CKM Bez podela/screenshot
Kampanja CKM Bez podela/screenshot

Iz NVO Mladi Romi pitaju kako je Crna Gora kao društvo došlo u situaciju da se podržavaju projekti koji više škode nego što koriste romskoj zajednici, kako je nedostatak senzibiliteta prema romskoj zajednici ovoliko visoko izražen, potom kako pored svih dosadašnjih uloženih napora, realizovanih projekata, značajno uloženih sredstava od različitih aktera i dalje postoje visok stepen izraženih predrasuda i stereotipa prema romskoj zajednici.

“Smatramo ovu situaciju poražavajućom za kompletno crnogorsko društvo i zahtevamo od Crnogorske kulturne mreže, koja ima zvučno ime, da se pod hitno prekine sa ovom kampanjom koja će ostati zabeležena u istoriji Crne Gore kao najteža uvreda i ponižavanje romskog naroda koji ima bogatu kulturu, istoriju, običaje, muziku a posebno upečatljivu narodnu nošnju”, poručili su iz NVO Mladi Romi.

Kampanja CKM Bez podela/screenshot
Kampanja CKM Bez podela/screenshot

Kampanja koja je pokrenuta pre dva dana a koja se nalazi na internet portalima, pa čak i na bilbordima, naišla je na brojne negativne reakcije pre svega pripadnika romske zajednice, romskih NVO, određenih političkih partija, medija i mnogih drugih društvenih aktera.

“Posebno smatramo važnim da reči podrške i osuđujuće reakcije na ovu kampanju velikog broja građana Crne Gore. Navedene fotografije koje se koriste za kampanju pre svega su veoma diskriminatorne te povlače sa sobom niz drugih pitanja, kao što su stepen ozbiljnosti i stručnosti rada nevladinih organizacija koje se očigledno vrlo površno bave romskom zajednicom, kao i nedostatak volje za suštinsko uključivanje i konsultovanje Roma”, stoji u saopštenju, preneo je portal RTCG.

Iz CKM-a su na društvenim mrežama u formi reagovanja saopštili da nisu uspeli da obezbede romske narodne nošnje, ali da narodna poslovica kaže “odelo ne čini čoveka” i da je važnije da su se Romi i Egipćani ravnopravno kao ljudi pojavili u kampanji, nego kako su obučeni. Kažu i da nije postojala namera da diskriminišu.

U međuvremenu, sporni plakat je zamenjen novim, na kojem su devojka i muškarac Romi, u belom. Malo kasno.

Kampanja CKM Bez podela/sCrnogorska-kulturna-mreza
Kampanja CKM Bez podela/sCrnogorska-kulturna-mreza
Previous post

Umetnička hronologija ŠA Festa u Galeriji Sreten Stojanović u Prijedoru

Next post

Muse predstavili novi singl "Kill Or Be Killed", kombinaciju metala i Pola Makartnija

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published.