Home»Film»Drugi dan 4. Somborskog filmskog festivala u znaku filmskih publikacija i filmskih razgovora

Drugi dan 4. Somborskog filmskog festivala u znaku filmskih publikacija i filmskih razgovora

4
Shares
Pinterest Google+

Prvi od tri planirana “Espresa u 11” održan je juče u okviru programa Četvrtog Somborskog filmskog festivala.

Učesnici su imali priliku da prisustvuju promociji filmskih publikacija, kao i da prodiskutuju o filmskim ostvarenjima prikazanim prethodnog dana festivala sa drugim zaljubljenicima u filmsku umetnost.

SVEČANO OTVOREN 4. SOMBORSKI FILMSKI FESTIVAL

Svetozar Cvetković i Tamara Aleksić bili su prvi gosti Espresa u 11 i podelili su sa publikom utiske o filmu “Pucnji u Marseju“ Gordana Matića, koji je prikazan prve festivalske večeri.

Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić
Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić

Zatim su usledili dalji razgovori o filmskim publikacijama:

1. Milan Nikodijević: “Zabranjeni bez zabrane”

Drugo izdanje knjige koja je izdata 1995. godine i od trenutka svoje pojave postala referentno štivo. Autor knjige, kroz 11 razgovora sa nekim od najeminentnijih stvaralaca srpskog (jugoslovenskog filma), preipsituje sudbinu nekih kontroverznih filmova i karijere autora koji su ispaštali zbog subverzivnih sadržaja svojih filmova.

2. Dijana Metlić: “Stenli Kjubrik između slikarstva i filma”

Drugo, znatno dopunjeno i prošireno izdanje, eruditski je i lucidan pogled autorke na stvaralštvo Stenlija Kjubrika, jednog od najvećih reditelja u istoriji modernog filma. Ova nadahnuta knjiga, osim pojedinačne analize svih Kjubrikovih filmova, znalački oživljava kontekst Kjubrikove pojave.

Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić
Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić

3. Nina Živančevič: “Ono što se vidi”

Knjiga predstavlja izbor filmskih kritika i eseja koje je Nina Živančevič objavljivala, uglavnom u novosadskom “Dnevniku”, u periodu od 2009. do 2019. godine. Nina Živančević je pesnikinja, prozaista, esejista, umetnički kritičar i prevodilac.

4. Vladimir Marjanović: “Jevanđelje na filmu”

Isus Hristos, kao najdominantnija figura naše civilizacije i čovečanstva uopšte, prisutan je u svim oblastima umetničkog stvaralaštva, pa tako i u oblasti filmske umetnosti. To je upravo i predmet istraživanja u ovom radu. Osim na značajan uticaj Hristovog lika na kinematografiju uopšte, ovo istraživanje se takođe fokusira i na analizu nekih značajnih filmova o Isusu. Preko stotinu filmova koji su nastali tokom istorije sedme umetnosti i čiji je zajednički sadržalac život i stradanje Isusa Hrista čini jednu posebnu grupu, čija uloga u istoriji filma dosad nije dovoljno istražena. Cilj ovog rada jeste da determiniše ulogu i značaj tih filmova u istoriji kinematografije, zatim da odredi njihove mogućnosti i domete u predstavljanju svetog, kao i da definiše da li ti filmovi mogu da predstavljaju autentičan filmski žanr.

Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić
Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić

Večernji sati bili su rezervisani za filmske projekcije i razgovore sa članovima prikazanih filmskih ostvarenja.

Publici su se poklonili članovi ekipe filma “Heroji radničke klase“: reditelj Miloš Pušić, Stefan Beronja u ulozi Malog i Bojana Milanović u ulozi Ljiljane.

Publiku su pozdravili i članovi ekipe filma Ivana Bakrača “Posle zime“ Maja Šuša u ulozi Bubi, kao i koproducent filma Nikolina Vučetić-Zečević.

Drugog dana festivala prikazana je i Panorama kratkih austrijskih filmova, a poslednja projekcija, u 23:00 sata, bila je rezervisana za film prvog mađarskog oskarovca Ištvana Saba “Konačni izveštaj“.

Previous post

Na prodaji rukopisa pesme "Hotel California" hteli da zarade milion dolara... problem je samo što ga poseduju - nelegalno

Next post

Fluid Underground i Ehrmantraut 16. jula u niškom Ei Letnjem Klubu

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published.