Home»Pulse»Najave»Otvaranje novembarskih izložbi u Kulturnom centru Beograda

Otvaranje novembarskih izložbi u Kulturnom centru Beograda

4
Shares
Pinterest Google+

Zbog trenutne epidemiološke situacije neće biti priređeno zvanično otvaranje, već će izložbe biti otvorene za publiku od četvrtka, 12. novembra u 12:00 časova.

Photo: Promo
Photo: Promo

U Galeriji Artget otvara se izložba pod nazivom “Međunarodno studentsko bijenale umetnosti knjige [s]BUK2: Foto-knjiga”.

Drugo po redu izdanje, održava se u novembru mesecu u Domu kulture Studentski grad i Galeriji Artget Kulturnog centra Beograda. Na izložbi su predstavljeni radovi studenata iz Srbije kao i iz zemalja regiona, Evrope i Azije.

Pored 49 radova u dosadašnjoj kategoriji Artist Book/Knjiga umetnika (DK Studentski grad), ove godine su u novouvedenoj kategoriji  Photo Book / Foto-knjiga (Galerija Artget) izložena 23 rada. Radovi su odabrani glasanjem stručnih umetničkih žirija. Usled nemogućnosti slanja, radovi pojedinih autora biće predstavljeni u digitalnoj formi. Izuzetna raznovrsnost radova, u pogledu ideje i umetničkog izraza, svedoči o sve većem interesovanju mladih umetnika za ovaj medij i o nastojanju da se prevaziđe stroga definicija knjige kao konačnog objekta.

Pored radova prispelih na konkurs, specijalni gost (u digitalnom obliku i onlajn) u kategoriji Foto-knjiga je Departman za fotografiju i nove medije Akademije umetnosti i dizajna iz Bratislave (Slovačka) sa radovima svojih studenata pod pedagoškim vođstvom doc. mr.um. Olje Triaške Stefanović i mr. um. Juraja Blaška Sastavni deo [s]BUK bijenala čini program radionica i predavanja koji uključuju i goste – umetnike i predavače iz inostranstva, ali zbog aktuelne epidemiološke situacije, prateći program ovogodišnje izložbe biće realizovan uglavnom putem onlajn platforme.

Sve smo pogrešno razumeli/ Photo: Promo (KC Beograda)
Sve smo pogrešno razumeli/ Photo: Promo (KC Beograda)

U Likovnoj galeriji otvara se izložba Marka Crnobrnje, pod nazivom “Sve smo pogrešno razumeli”.

Crnobrnja je tokom prethodnih petnaest godina svojim delima je prvenstveno označio bitne događaje i periode u svom životu, a kao posledica njegovog likovnog i narativnog izraza je  prisutnost na savremenoj umetničkoj sceni. Tragajući za pravim odgovorom na odrastanje i njegovim fenomenom, nastala su mnoga dela koja svojim kontinuitetom i likovnošću zauzimaju jedan drugačiji pogled na savremenu skulpturu.

Kroz svoj dosadašnji opus, Marko Crnobrnja se profilisao kao umetnik-pedagog, autor koji u središte svog skulptorskog promišljanja smešta figuru deteta i kroz svedene postavke stvara narativne kompozicije didaktičkog karaktera. Intenzivno prožimanje uloge roditelja i umetnika, evoluiralo je i dostiglo kulminaciju najnovijom serijom skulpturalnih scena u kojoj se glavni lik može posmatrati i kao umetnikov alter ego koji ponovo proživljava svoj prvi susret sa određenim umetničkim delima.

Dvanaest scena obrazuju konstelaciju u prostoru koja se može okarakterisati i kao kratak uvod u istoriju umetnosti, pregled najpoznatijih, ili najprepoznatljivijih, primera u koje je inkorporirana zatečena figura dečaka  u nedoumici, koji se po prvi put susreće sa njima. Svedenim sredstvima, kroz gestikulaciju i mimiku, umetnik stvara međusobne odnose unutar svake od scena i prikazuje trenutak zaustavljen u vremenu, pomalo ravnodušan, ali ispunjen anticipacijom, neizvesnošću narednog trenutka.

Ono što je karakteristično za ovu seriju, a drugačije u odnosu na ranije radove Marka Crnobrnje u kojima je noseća poruka vrlo jasna i nedvosmislena,  jeste da svaka scena sadrži svojevrstan obrt, duhovito izvrtanje situacije i udaljavanje od opšte prihvaćenog narativa do kojeg dolazi usled pogrešne percepcije, neupućenosti u osnove ne samo istorije umetnosti, nego i biblijskih, istorijskih tema i opšte kulture generalno. Istovremeno, ovakav pristup zahteva i određeno poznavanje prilika od strane publike kako bi se prepoznale intencije autora i detektovali “sporni” momenti, čime je poučan karakter skulptura Marka Crnobrnje dobio jednu novu dimenziju.

Photo: Promo
Photo: Promo

U Galeriji Podroom otvara se izložba pod nazivom “Obmane /Delusions”, autora Branka Miliskovića. Program uz izložbu, koji će se realizovati na dan otvaranja (četvrtak, 12. novembar) od 18:00 do 20:00 časova je “Živa instalacija”.

U okviru izložbe „Obmane” biće predstavljeni novi radovi Branka Miliskovića, izrežirane, filmične pokretne slike, koje referišu na prošlost, sadašnjost i neizvesnu budućnost. Ovo je do sada možda najintimnije delo autora, čija je umetnička praksa povezana sa političkim komentarima i visoko estetizovanim karakterima. “Obmane” potiču iz Miliskovićevih sirovih osećanja i hladnog intelektualnog propitivanja, one su rezultat propitivanja priča koje pričamo o sebi, o svojim opsesijama i željama, koje su na granici između realnosti i fantazije.

Umetnost Branka Miliskovića je teatralna, koncipirana kroz pažljivo konstruisane scenske karaktere, vođena uglavnom amalgamom teksta, igrom reči i slike. Njegovi performansi su visoko estetizovani i često na granici teatra, opere i performansa. “Obmane” izgledaju kao lucidna projekcija iluzija, fantazirane stvarnosti, opsesija, sve to što se formira kao sanjarenje, maštanjarenje ili blistava, iskrena meditacija na kratkotrajne užitke i trajne bolove postojanja.

Postavka/izložba tako deluje kao filmična situacija poput sna, performativnog sna, performativne izložbe ili pak, psihotičnog stanja koje karakteriše preterana žudnja, strastvena psihoza ili erotomanija. Erotomanija, između ostalog, predstavlja tip patološkog tugovanja, poremećaj vezivanja, nestabilnosti u identitetu i pokazatelj je slabog testa realnosti. U ovom slučaju, ljubomora, tugovanje, čežnja za drugim, nekim ko je odsutan, ima bitnu ulogu u projekciji brige i opsesije. Taj drugi, “stranac” osmišljen je kao mehanizam putem koga se prikrivaju depresija, lucidnost i usamljenost.

Branko Milisković od 2005. godine radi u polju živog performansa, modernog teatra i opere, kabarea, radija, fotografije i filma. Živi u Beogradu a svoje performanse, predavanja kao i izložbe imao je u Italiji, Nemačkoj, Belgiji, Srbiji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Poljskoj, Izraelu, Rusiji, Holandiji, Švajcarskoj, Finskoj, Norveškoj, Velikoj Britaniji, Kanadi i Sjedinjenim Američkim Državama.

Miliskovićev performans APPOINTED je 2019. godine postao deo Kolekcije Oktobarski salon i prvi efemerni rad otkupljen od strane Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije.

Ulaz je slobodan, a izložbe su otvorene do 3. decembra 2020.

 

Previous post

Pa... genijalno... Tramp peva "Boemsku rapsodiju", a Putin ga prati na klaviru

Next post

Muzička pobuna protiv kapitalizma... Neil Young & Crazy Horse objavili live izdanje "Return To Greendale"

0

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *