Home»Muzika»Spotify dobija korisnike, ali gubi prihod… Logično – uskoro će povećati cene svojih usluga. A taman su stigli kod nas…

Spotify dobija korisnike, ali gubi prihod… Logično – uskoro će povećati cene svojih usluga. A taman su stigli kod nas…

5
Shares
Pinterest Google+
Spotify/Photo: Pixabay/Photo: Shutterstock
Spotify/Photo: Pixabay/Photo: Shutterstock

Izvršni direktor kompanije Spotify David Ek najavio je da će uskoro doći do povećanja cena usluga tog servisa.

Kompanija nije otkrila mnogo detalja, ali navedeno je da će se to desiti “u bliskoj budućnosti”.

Kako je objavio portal TechCrunch, najpopularnija streaming platforma održala je kvartalni razgovor o zaradama.

Zaključeno da postoji dobra i loša vest (po kompaniju). Dobra je da je broj aktivnih korisnika i sabskrajbera porastao u odnosu na drugi kvartal, a loša je da kompanija nije uspela da u istom periodu poveća zaradu.

NETFLIX PONOVO DIŽE CENE, KORISNICI ODLEPILI: DA LI JE TO “OTKAZNA CENA”, MOŽDA JE VREME DA KAŽEMO ZBOGOM…

Spotify je u trećem kvartalu 2020. godine došao na nova tržišta i time dobio 6 miliona novih korisnika, ali ova popularna streaming aplikacija i dalje je u gubitku i to za pola milijarde dolara samo ove godine.

Švedski streaming gigant objavio je finansijske rezultate trećeg kvartala 2020. godine i otkrio kako su zbog Premium pretplata prihodovali za 144 miliona dolara više nego u prethodnom kvartalu. To znači da im je broj pretplatnika porastao za 5 posto ili za 6 miliona korisnika, a ukupan broj je tako otišao na 144 miliona. Premium članstva donela su Spotifyju u trećem kvartalu 1,790 milijardi evra prihoda, ali ipak i dalje pada njihov prosečni prihod po korisniku. Tako da je neto vrednost Spotifyja u prvih 9 meseci ove godine pala za više od 500 miliona dolara.

SPOTIFY, DEEZER, YOUTUBE I APPLE MUSIC NUDE RASISTIČKU MUZIKU… TAKO TVRDI NOVO BBC ISTRAŽIVANJE

Rezultat ovih vesti jeste da je vrednost akcija Spotifyja odmah neznatno pala, a direktor i jedan od osnivača kompanije David Ek rekao je da će cene servisa definitivno porasti u nekom trenutku u bliskoj budućnosti.

Podizanjem cena, Spotify bi mogao da poveća zaradu bez povećanja broja aktivnih korisnika.

Izvesno je da je Spotify uspeo da poveća svoju korisničku bazu, ali da to ne rezultira uvek porastom zarade. To je i razlog zašto kompanija želi da pribegne podigne cene svojih usluga kao rešenju.

Ek nije precizirao kada će do poskupljenja doći i na kojim tržištima, ali je naveo da je rast vrednosti po satu najpouzdaniji signal kada kompanija može da upotrebi cenu kao generator rasta.

SNIMI ALBUM, PA ONDA PRIČAJ… U SUPROTNOM – OD**BI! MUZIČARI BAŠ BESNI NA GAZDU SPOTIFYJA

Iako ovo ne zvuči baš mnogo jasno, zapravo se odnosi na to da li korisnici koriste Spotify na dnevnoj bazi ili ne. Ako koriste, oni (kako to Spotify vidi) izvlače za sebe više vrednosti iz proizvoda i samim tim očekuje se da im je u redu da plate više za uslugu.

S obzirom na to da Spotify sada nudi i milione podkasta i ekskluzivnih emisija, vrlo je moguće da je vrednost za korisnika o kojoj Ek govori porasla.

U nekim zemljama kao što su Belgija, Švajcarska, Bolivija, Peru, Australija, Ekvador i Kolumbija već je došlo do poskupljenja porodičnog paketa, ali i drugih paketa koji podrazumevaju više korisnika na jednoj pretplati.

Ostaje da vidimo da li će u program povećanja cena biti uvrštena i Srbija, koja je tek nedavno dobila priliku da koristi ovaj servis.

Previous post

Najteža životna borba Džoni Mičel: Već pet godina ne mogu da hodam, ne mogu da sviram, ali neću da se predam, biću opet ona stara

Next post

Kad je već obrada, nek bude ovakva... Karen O i Vili Nelson snimili svoju verziju "Under Pressure"

0

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *