Home»Kultura»Podkast i Srbija… Mogu li te dve reči u istu rečenicu? Gde smo mi, a gde je svet?

Podkast i Srbija… Mogu li te dve reči u istu rečenicu? Gde smo mi, a gde je svet?

4
Shares
Pinterest Google+

Podcast.rs inicijativa okuplja više od 70 domaćih podkasta, brojnu publiku, kreatore i ljubitelje ove forme sadržaja.

Nove aplikacije, globalni trendovi i uspešni domaći primeri – predstavljeni su na onlajn konferenciji o razvoju podkasta, koja je u organizaciji udruženja “Podkast podrška“, održana 28. maja 2020.

U godini kada je prva Pulicerova nagrada ikada dodeljena za audio format, podkasti se kao nova forma medijskog sadržaja sve brže razvijaju i postaju sve popularniji i u Srbiji.

Globalno podkast tržište je veoma razvijeno sa oko milion aktivnih podkast emisija i oko 30 miliona pojedinačnih epizoda.

Srpsko tržište je i dalje veoma malo ali bez obzira na to, Erik Nuzum, specijalni gost konferencije i ekspert koji je pomogao globalni proboj podkasta kao što su Invisibilia i TED Radio Hour – poručio je domaćim podkasterima da nikako ne odustaju.

– Dobri podkast autori imaju dve stvari zajedničke: nešto važno što žele da ispričaju i strast koja ih vodi da to stalno rade – rekao je Nuzum i dodao da je većina svetski poznatih podkasta nastala tako što su ljudi počeli da rade nešto iz zabave, pa se to onda razvilo.

Tokom svoje dugogodišnje karijere, Nuzum je bio na poziciji višeg potpredsednika Amazonove kompanije Audible i medijske organizacije NPR, a grupa domaćih podkastera i novinara će u naredna dva dana imati priliku za direktne konsultacije i radionicu sa njim.

– Podkasti kao što su Agelast, Daško i Mlađa, KRIK, Peščanik, Male pobede i mnogi drugi – dostupni su publici kroz naše platforme i mi ćemo raditi na tome da postanu još popularniji kroz aktivnu saradnju sa zajednicom i svima koji žele da pomognu razvoj ove forme sadržaja kod nas – rekao je Vladimir Radinović, jedan od osnivača udruženja “Podkast podrška“ i pokretača Podcast.rs inicijative.

On je pozvao domaće oglašivače da se oprobaju u reklamiranju u domaćim podkastima, jer im to daje priliku da dođu do verne publike sa veoma specifičnim interesovanjima.

Pored individualnih autora i organizacija, Podcast.rs sarađuje i sa tradicionalnim medijima u Srbiji koji se sve češće opredeljuju za ovu formu sadržaja.

Podcast.rs platforma razvijena je okviru USAID-ovog Projekta jačanja okruženja za održivost medija (USAID Strenghtening Media Systems Project), koji sprovodi IREX.

Podcast/Photo: Pixabay
Podcast/Photo: Pixabay
Previous post

Neozbiljni pesimisti objavili mini album "Sve pred lice pravde"

Next post

Rebel Star najavljuje EP "Stranac", naslovna pesma dobila lyric video

0

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *