Home»Muzika»Jazz»Džezer bez kompromisa… Nagrada Nišvila za životno delo Milošu Miši Krstiću

Džezer bez kompromisa… Nagrada Nišvila za životno delo Milošu Miši Krstiću

4
Shares
Pinterest Google+
Miloš Miša Krstić/Photo: privatna arhiva
Miloš Miša Krstić/Photo: privatna arhiva

Proslavljeni džez pijanista, kompozitor, aranžer, pedagog, džez promoter, istoričar i esejista Miloš – Miša Krstić dobitnik je nagrade za životno delo koju Nišville jazz festival tradicionalno dodeljuje najistaknitijim srpskim muzičarima.

Milošu Krstiću će nagrada biti uručena tokom Nišvila 2020 u sredu 12. avgusta, a publika će pozdraviti prvog dana glavnog programa festivala u četvrtak 13. avgusta.

Krstić, jedan retkih od džezera koji nikada nisu pravili bilo kakve muzičke kompromise – prvi je muzičar sa ovih prostora koji je magistrirao džez u kolevci te muzike, gde je jedno vreme i radio kao asistent za kombo sastave i istoriju džeza. Često je pod svojim imenom vodio trio i radio bukvalno sa svim aktivnim jugoslovenskim džezistima.

Bio je član dve sigurno najznačajnije džez formacije u Srbiji: Big Benda RTB i Seksteta “Marković – Gut”, ali i član Zagrebačkog džez kvinteta.

Na spisku džez velikana sa kojima je nastupao i snimao su i Tony Scott, Duško Gojković, Alvin Queen, Clark Terry, Peter Erskin Bill Hardman, Junior Cook, Teddy Edwards, Leo Wright, SUIE Big Band , Bill Saxton, Billy Pierce, Boby Carcašes, Hanes Beckman, Willie Akins…

Svirao je na mnogim velikim festivalima među kojima i na verovatno najznačajnijem North Sea u Holandiji, ali i u Ljubljani, Mariboru i na Bledu, Zagrebu i Osijeku, Segedinu, Debrecinu i Velikoj Kanii…

Napisao je je knjigu “Vek Džeza” od Sent Luisa do Beograda – koja je u drugom izdanju Zavoda za udžbenike postala i zvanični udžbenik Istorije džeza na džez odseku Muzičke škole “Stanković”.

Mnogi džezeri za domaće scene istaći će i značaj Krstićevog “Jazz praktikuma” (1986), koji je u to vreme mladim muzičarima koji su ulazili u džez praktično bio prva prilika da dođu do partitura džez standarada i steknu uvid u korsine i znalački interpretirane teoretske postavke džeza.

Objavio je i biografiju Čarlija Parkera “Top Bird”, “Muziku severno amerličkih crnaca” u kojoj govori o nastanku i glavnim istorisjkim i muzičkim elementima gospela, bluza, afro – kuban stila.

Krstić je uređivao džez emisije “Stereorame” Radio Beograda i Koncerta Studija B, a autor je TV serijala “Spomenici džez tradicije”.

HL/Izvor: Tanjug

Previous post

"Bebo"... Stigao prvi video singl benda Nataleé

Next post

Poslednji ekser u kovčegu Oasisa... Noel odbio 100 miliona funti da se pomiri s bratom i opet okupi bend

0

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *